بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر : ۱۲۳۲۳۶

دادستان عمومی و انقلاب تهران، پرونده تشکیل شده درباره بابک زنجانی را پرونده‌ای بزرگ در تاریخ قضایی ایران دانست و گفت: این پرونده ۳ برابر حجم پرونده مه‌آفرید امیرخسروی است.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسراهای امور جنایی و ارشاد تهران با اشاره به پرونده بابک زنجانی گفت: پرونده قضایی تشکیل شده درباره تخلفات بابک زنجانی پرونده‌ای بزرگ در تاریخ قضایی ایران و به نوعی یک پرونده ملی است.

گزیده سخنان دادستان تهران را در ادامه می خوانید:

  • حجم پرونده بابک زنجانی 3 برابر پرونده مه‌آفرید امیرخسروی است، عدم پاسخگویی هر فردی در این پرونده موجب می‌شود که تحت تعقیب قرار گیرد.
  • درخصوص پرونده مه‌آفرید باید گفت این پرونده بسیار مهم است و قضات ویژه‌ای برای رسیدگی به آن در نظر گرفته شدند. بیش از 500 نفر در این پرونده تحت تعقیب بودند که برای 250 نفر کیفرخواست صادر شد. دادستانی بر روی این پرونده متمرکز بوده و سیاست آن رسیدگی به مسائل اقتصادی است. نبادی عده‌ای با رانت‌خواری و نفوذ به اموال عمومی، بیت‌المال را به یغما ببرند.
  • پرونده بابک زنجانی بدهکاری نیست بلکه اتهامی است و دستگاه قضایی سیاستش بازگشت وجوه بیت‌المال است و نباید آن را بدهکاری دانست. دادستانی بر روی پرونده بابک زنجانی متمرکز شده و همه افراد که در این زمینه نقش داشتند پیگیر خواهد شد.
  • پرونده اتهام بابک زنجانی در سه حوزه کارگزاری، نفت و تجارت بوده است که در حوزه کارگزاری فعالیت بسیاری کرده که در این زمینه یکی از مدیران سابق بازداشت شده است. بخش دوم در حوزه نفت بوده که معاملات نفتی بسیاری در این زمینه انجام داده و ال سی باز شدو این فرد خود تهیه کننده و صادرکننده بود در واقع تهیه کننده و صادر کننده یک نفر است و آن خود متهم است.
  • متهم (بابک زنجانی) برای پیش بردن کار خود موسسات مالی در دبی، مالزی، ترکیه تاجیکستان راه اندازی کرد. در حقیقت کاری که امیرمنصور (مه آفرید امیرخسروی) نتوانست انجام دهد این فرد انجام داد. بخش دوم مربوط به نفت بوده که تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفت ولی برخی از روزنامه‌ها مطالبی را فاش می‌کنند که این کار ما را دشوارتر می‌کند.
  • بخش سوم کار تجاری است که در گذشته در سال 88 این فرد (زنجانی) در دبی و کیش کارهای تجاری انجام داده است؛ دغدغه اصلی ما این است که وجوه بازگردد. دستگاه‌ها باید مراقب باشند تا سلامت صورت گیرد. در واقع سلامت مدیران بسیار مهم است همچنین موضوع پیشگیری از مواردی است که مورد اهمیت ما بوده و مراکز مالی ما باید بسترهای ایمن را ایجاد کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شاپور
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
..... بزودی خسروی ها و بابک ها و ... همچون بچه ای دبستانی پاک و مظلوم یاد شوند . و همگان بگویند بیچاره بابک افتابه دزد . بابک زبان بسته که چیزی نبرده . 700 میلیارد دووولار ها هاپولی کردند و دارند نوحه ننه من غریبم می خوانند .