بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
شرکت های پتروشیمی نیز شاهد کاهش و یا افزایش قیمت محصولات خود می باشند و این در حالی است که سقف نوسان برخی از محصولات پتروشیمی از پنج درصد به 10 درصد افزایش پیدا کرده است که باعث تأثیرگذاری مستقیم بر روی قیمت پایه و سقف نوسان می باشد.
کد خبر : ۱۲۷۳۷۰
نویسنده :
آموخته-ع
از ابتدای سال جاری دو محصول ایندریدفتالیک و تولوئن شرکت پتروشیمی اصفهان دو کالای جدیدی هستند که در بورس کالای ایران پذیرش شده اند.

مدیر پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: پالایشگاه ایلام نخستین شرکت پالایشگاه گازی می باشد که اقدام به عرضه محصول گوگرد گرانوله شرکت خود در بورس کالا کرد.

وی در خصوص شرکت های دیگر گفت: وکیوم سلاپس شرکت پالایش نفت بندرعباس، عایق رطوبتی پاسارگاد، عایق پارس و پلی پروپلین شرکت هیوسانگ کره جنوبی از دیگر کالاهای پذیرش شده بورس کالا در سال جاری می باشد.

منوچهر میرزایی در ادامه خاطر نشان کرد: قیر شرکت های قیصر کنگ جنوب، بازرگانی پارس الوند همدان، شیمی تجارت نقش جهان، توسعه نفت هرمزگان وپترو زرین پالایش ایرانیان از دیگر کالاهای مشابه عرضه شده در سال جاری می باشند.

این مقام مسئول در خصوص روش عرضه محصولات جدید در بورس کالا توضیح داد: براساس آیین نامه معاملات، هر عرضه کننده پس از پذیرش کالا در هیأت پذیرش مطابق ضوابط و مصوبات موجود نسبت به عرضه اقدام می کند و اطلاعات مربوط به عرضه آن در قالب اطلاعیه و توسط فروشنده از طریق سایت بورس کالای ایران اعلام می گردد.

وی با اشاره به افزایش نرخ خوراک گاز شرکت های پتروشیمی و تغییرات به وجود آمده در عرضه محصولات شرکت ها در بورس کالا گفت: قیمت این محصولات بیشتر با در نظر گرفتن قیمت های جهانی و ارز تعیین می شود.

مدیر نظارت بر کالاهای بورس کالای ایران در ادامه گفت: با توجه به مصوبات جدید تنظیم بازار و دولت می توان گفت که در برخی از نرخ های محصولات پتروشیمی تعدیل صورت گرفته است و همچون کالاهای دیگری که با کاهش و یا افزایش نرخ جهانی مواجه می گردد شرکت های پتروشیمی نیز شاهد کاهش و یا افزایش قیمت محصولات خود می باشند و این در حالی است که سقف نوسان برخی از محصولات پتروشیمی از پنج درصد به 10 درصد افزایش پیدا کرده است که باعث تأثیرگذاری مستقیم بر روی قیمت پایه و سقف نوسان می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر