بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکای ایرانیان عنوان کرد:

تأثیر مثبت رفع ابهامات بر بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری

بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری به دلیل مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای و شفافیت در خصوص صنایع مختلف، با ابهامات کمتری رو به رو شود در نتیجه این قضیه می تواند تأثیر مثبتی بر روند قیمت سهام در بورس بگذارد بطوریکه سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری اقدام به خریداری سهام خواهند کرد.
کد خبر : ۱۳۴۶۵۹
نویسنده :
اعتماد
به نظر می رسد بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری به دلیل مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای و شفافیت در خصوص صنایع مختلف، با ابهامات کمتری رو به رو شود در نتیجه این قضیه می تواند تأثیر مثبتی بر روند قیمت سهام در بورس بگذارد بطوریکه سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری اقدام به خریداری سهام خواهند کرد.

در همین راستا، جاویدی، مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکای ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بازار سرمایه طبیعتاً از عوامل مختلفی تأثیر می پذیرد یکی از این عوامل در مقطع فعلی نتیجه مذاکرات هسته ای است که نتیجه آن، تأثیر قابل ملاحظه ای بر صنایع مختلف خواهد گذاشت.

جاویدی تصریح کرد: گفتنی است که تأثیر ابهام در مذاکرات هسته ای بر صنایع مختلف و عملکرد شرکت ها تا حدودی دیده شده است بطوریکه اکثر شرکت ها، بودجه خود را با توجه به ابهامات موجود در مذاکرات پیش بینی کرده اند. این در حالی است که در مقطع فعلی، وضعیت کلان اقتصادی کشور به دلیل رفع ابهام در برخی صنایع به حالت تقریباً با ثباتی رسیده است همچنین بخشی دیگر از ابهامات موجود در صنایع مختلف در حال برطرف شدن می باشد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت بیمه اتکای ایرانیان عنوان کرد: به نظر می رسد با توجه به سیاست های جدید اتخاذی در سطح کلان، بتوان شاهد سرمایه گذاری با اطمینان بیشتری در صنایع مختلف باشیم. در این میان، می توان به سیاستگذاری جدید در خصوص نرخ گذاری مواد اولیه در صنعت پتروشیمی و مواد معدنی اشاره کرد که مقرر شده قیمت گذاری برای بلندمدت و با افق 5 الی 10 ساله انجام گردد.

وی افزود: بنابراین در این صورت در بودجه بندی سالانه اقتصاد کشور، شاهد بحث نرخ گذاری این دو صنعت نخواهیم بود در نتیجه ریسک های غیر سیستماتیک کاهش می یابد در این حالت، سرمایه گذار با اطمینان بیشتر و با افقی عاری از ابهام سرمایه گذاری خواهد کرد لذا سیاست اتخاذی مذکور چنانچه به تصویب نهایی برسد، بخشی از ابهامات را کاهش خواهد داد و سرمایه گذار، دیدگاه بلندمدتی را برای تصمیم گیری خود خواهد داشت.

جاویدی بیان کرد: همچنین با توجه به ساختار اقتصادی و کاهش نرخ تورم، چنانچه نرخ بهره بانکی کاهش یابد، تأثیر مهمی بر روند بازار سرمایه خواهد گذاشت در این صورت بخش عمده ای از نقدینگی به سمت بخش واقعی اقتصاد و شرکت های تولیدی موجود در بورس سرازیر خواهد شد. بنابراین مشکل شرکت های تولیدی از بعد تأمین مالی رفع می گردد و شاهد رشد تولید و رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی در خاتمه افزود: پیش بینی می شود روند قیمت سهام در بازار سرمایه صعودی همراه با شیب ملایمی باشد. گفتنی است بازار سرمایه با دیدگاه بلندمدت، همچنان از نظر بازدهی بر سایر بازارها ارجح خواهد بود. در این میان، لایحه خروج از رکود، تصمیمات اتخاذی در خصوص نرخ گذاری بلندمدت بر صنایع پتروشیمی و معدنی و همچنین تغییرات مثبت در کلان اقتصادی، تأثیر مثبتی بر بورس خواهند گذاشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک ورشکسته بورسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
یعنی من برم سهام بخرم باشه من رفتم که رفتم به دیگر ورشکسته ها بپیوندم
ria03179
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
الان کف بازار وقت خریدوجبران زیان است نگی نگقتی
mehrsn
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
ممنون دکتر جاویدی تعزیز از نظرات کارشناسی تان
استفاده بردیم
مطمینا بازار در نیمه دوم بهتر خواهد شد
ria03179
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
الحمدلله گزارش های6ماه خوبی ازشرکتها ارایه میگردد وبهترهم خواهدشدوجهت افزایش نقدینگی بازاربایدمعاملات آنلاین آتی سهام رافراهم آوردکه باخوش بینی به آینده بورس رمورد استقبال قرارخواهدگرفت