بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارند عنوان کرد:

اختلافات طرفین در مذاکرات هسته ای یک شبه رفع نمی گردد

وند قیمت سهام را در بورس می توان از سه منظر تحلیل کرد. نخست، دیدگاه تکنیکالی است که با توجه به روند صعودی قیمت سهام طی دو هفته اخیر و رشد شاخص بورس، اصلاح کنونی نماگر بورس کاملاً منطقی می باشد.
کد خبر : ۱۳۸۸۷۸
نویسنده :
اعتماد
افت قیمت سهام در بورس امری طبیعی است اگرچه این مسئله تحت تأثیر اخبار ناشی از مذاکرات هسته ای می باشد اما نمی توان اظهار کرد که جو روانی در کوتاه مدت کنترل بازار سرمایه را در دست دارد بنابراین اخبار مذاکرات هسته ای، روند قیمت سهام را تحت تأثیر خود قرار می دهد علاوه بر این، بعد از موج افزایشی انتظار موج اصلاحی قیمت دور از تصور نیست.

در همین راستا، دهدشتی نژاد، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارند با اشاره به مطالب فوق در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: روند قیمت سهام را در بورس می توان از سه منظر تحلیل کرد. نخست، دیدگاه تکنیکالی است که با توجه به روند صعودی قیمت سهام طی دو هفته اخیر و رشد شاخص بورس، اصلاح کنونی نماگر بورس کاملاً منطقی می باشد.

دهدشتی نژاد تصریح کرد: همچنین به دلیل سطح مقاومتی قوی شاخص کل بورس در کانال 76800 واحدی و با در نظر گرفتن رشد حدوداً 2 هفته ای این نماگر، موج اصلاحی نماگر بورس طی مقطع کنونی طبیعی است علاوه بر این سطح حمایتی شاخص در مرز 75 هزار واحد الی 75100 واحد می باشد این در حالی است که مقاومت های پیش روی نماگر بورس 76800 و 78200 واحد خواهد بود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارند عنوان کرد: دیدگاه دیگر، رفتارشناسی می باشد که می توان از طریق آن روند قیمت سهام را در بورس تحلیل کرد. با توجه به رفتار شناسی می توان اظهار کرد که با روند صعودی حدوداً 2 هفته ای قیمت سهام و مصادف شدن با اخبار مبهم در خصوص مذاکرات طی مقطع فعلی، برخی سهامداران پس از شناسایی سود طی این مدت ترجیح می دهند سهام خود را نقد کنند و به فروش آن بپردازند.

وی افزود: بطوریکه از رفتار عرضه و تقاضا در بازار سرمایه می توان دریافت که سهامداران در مقطع کنونی تصمیم گرفتند تا مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای با نقد کردن سهام خود و نگه داشتن نقدینگی، منتظر نتیجه نهایی مذاکرات بمانند. در نتیجه این عامل نیز عرضه سهام را در بورس افزایش داده بطوریکه باعث قوت بخشیدن به روند اصلاحی شاخص بورس نیز شده در نتیجه رفتار عرضه و تقاضا منطبق بر تحلیل تکنیکال گشته است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارند بیان کرد: همچنین با توجه به مقوله مذاکرات می توان روند قیمت سهام در بورس را تحلیل نمود. به اعتقاد بنده، بازار سرمایه متأسفانه وزن بیش از حدی برای مذاکرات قایل شده است اگرچه نتیجه نهایی در مذاکرات هسته ای تأثیر بسزایی بر وضعیت قیمت سهام در بورس خواهد گذاشت بطوریکه چنانچه توافقات در مذاکرات هسته ای حاصل شود، قطعاً تأثیر مثبتی بر اکثر صنایع و بازار سرمایه خواهد گذاشت. اما حتی در صورت تمدید مذاکرات هسته ای، تأثیر منفی این عدم توافقات تا به این حد نباید بر قیمت سهام در بازار سرمایه تأثیر منفی بگذارد.

وی افزود: روند قیمت سهام در بورس متأسفانه مبتنی بر تحلیل حرکت نمی کند و بیشتر تحت تأثیر جو روانی قرار دارد. بطوریکه می توان اظهار کرد که روند قیمت سهام در کوتاه مدت تحت تأثیر جو روانی است اما جو روانی، در میان مدت و بلندمدت نمی تواند روند قیمت سهام را در بورس تعیین کند بلکه قیمت سهام در بازار، منطبق بر تحلیل و اصول بنیادی حرکت می کند.

دهدشتی نژاد بیان کرد: به اعتقاد بنده اختلافات طرفین در مذاکرات هسته ای یک شبه رفع نمی گردد و حصول توافقات هسته ای امری زمانبر می باشد اگرچه مسایل سیاسی غیر قابل پیش بینی است. اما در مقوله مذاکرات و تأثیر آن بر بازار سرمایه، باید واقع بینانه تحلیل کرد و نباید وزنی بیشتر از وزن واقعی برای مذاکرات و تأثیرگذاری آن بر روند قیمت سهام در بورس قائل شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پارند بیان کرد: اصلاح شاخص بورس را می توان از 2 دیدگاه پدیده مثبتی دانست، دیدگاه نخست، اصلاح قیمت سهام و نماگر بورس پس از 2 هفته روند صعودی، نشاندهنده سلامت بازار سرمایه می باشد چراکه این امر نشان می دهد که بازار، پتانسیل تازه ای را برای حرکت صعودی و قوی بعدی جذب می کند همچنین چنانچه روند صعودی قیمت سهام با شیب بالایی صورت پذیرد، احتمال ریزش قیمت سهم با همین سرعت بالا نیز شدت می گیرد.

وی در خاتمه افزود: دیدگاه دوم که اصلاح شاخص بورس را مثبت ارزیابی می کند، می توان به فرصت خرید سهام بنیادی اشاره کرد که هنوز رشد اصلی خود را در بورس آغاز نکرده اند، در نتیجه اصلاح قیمتی سهام در بازار سرمایه شرایطی را برای استفاده از فرصت های خرید شناسایی می کند بطور کلی به نظر بنده، روند قیمت سهام در بازار سرمایه را صعودی توأم با شیب ملایمی پیش بینی می کنم علاوه بر این، بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای رقیب بازدهی مطلوبی را می تواند نصیب سهامداران کند این در حالی است که در صورت کاهش نرخ سود بانکی، بورس بهترین بازار جهت سرمایه گذاری خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
بعد از ده سال مذاکره یعنی چی که "اختلافات طرفین در مذاکرات هسته ای یک شبه رفع نمی گردد" !!! ده سال دیگه مذاکرات خوبه برا رسیدن به تفاهم!؟
زارع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
خیلی لذت بردم ، واقعا چرا باید مذاکرات هسته ای انقدر بی رویه روی قیمت سهم تاثیر بذاره؟ هر دفعه میخواد مذاکره ای صورت بگیره مردم جوگیر میشن و به جون سهاماشون می افتن ، ده هزار بار که نباید این خبرها تاثیر بذاره، مردم با جو روانی بازار رو خراب میکنند متاسفانه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
اون کارشناسه که میگفت عرضه اولیه بازارو تنظیم میکنه اونم بیارید بگید بازار تنظیم شد حالا بیا تحویل بگیر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
آقای بهزاد بله دقیقا یک شبه رفع نمیشه به قول خودت ده ساله دارن مذاکره میکنن پس احتمال داره که ده یا 20 سال دیگه هم طول بکشه, بنابراین چرا باید رو مسئله ای که معلو نیست کی به تفاهم برسن بازار به خاطر هر نشست و هر خبر مسخره ای از مذاکرات انقدر نوسان داشته باشه؟ آقا جان بذارید بازار اونطور که باید روندش رو طی بکنه
بهزاد
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
جناب ناشناس اتفاقن ما هم نظرمون همینه که "بازار اونطور که باید روندشو طی کنه "ولی روند بازار و بورس ایران به همین چیزا بستگی داره. تو بازاری که هیچ حساب و کتاب و منطقی درکار نیست و نمادها هروقت دلشون بخاد باز وبسته میشن و تعدیل مثبت بدن منفی میشن و برعکس و هزار تا مورد دیگه...پس مهمترین مساله روز هم باید تکلیفش روشن شه .پس اگه احتمال داشته باشه این مذاکرات بقول شما در جریان باشه و ده یا 20 سال دیگه هم طول بکشه این روند مسخره کماکان ادامه خواهد داشت......