بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
دولت می بایست با اجرای برنامه هایی همچون دریافت مالیات از مجموعه هایی که مالیات پرداخت نمی کنند و دریافت عوارض، وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.
کد خبر : ۱۳۹۷۲۹
نویسنده :
جمشیدی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی چندی پیش از بدهی سه هزار میلیاردی دو معدن چادرملو و گل گهر به دولت انتقاد کرد و با تأکید بر لزوم پیگیری وزارت اقتصاد و امور دارایی جهت پرداخت این بدهی ها، طی نامه ارسالی به رییس کمیسیون اصل 90 مجلس از علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، علی عسگری رییس سازمان امور مالیاتی و نوربخش مدیر کل امور مالیاتی استان یزد شکایت کرد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی خانه ملت و به استناد نامه معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات کشور شرکت چادرملو از سال 90 تا شش ماهه نخست امسال مبلغ 19 هزار و 534 میلیارد ریال بدهی به دولت بابت حق انتفاع از معادن دارد.

برهمین اساس، حقوق دولت از شرکت های چادرملو و گل گهر به مبلغ 15 هزار و 317 میلیارد ریال جمعاً 34 هزار و 852 میلیارد ریال محاسبه می شود.

در همین ارتباط، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: مجموعه های مذکور طی شش ماهه اول امسال مبلغ 80 میلیارد تومان بابت حق انتفاع از معادن بدهی به دولت دارند که این رقم طبق بررسی های دیوان محاسبات از سال 90 تا نیمه نخست امسال مبلغ سه هزار و 485 میلیارد تومان برآورد می شود.

نادر قاضی پور افزود: مقرر گردیده تا سازمان امور مالیاتی همانند دریافت بدهی های شرکت ها به وزارت نفت، نسبت به وصول مطالبات دولت از دو شرکت معدنی چادرملو و گل گهر اقدام کند، به گونه ای که در صورت عدم موفقیت در وصول مطالبات از دو مجموعه مذکور، از سهامداران عمده آنها دریافت شود.

وی در خصوص بازه زمانی پرداخت بدهی های "کچاد" و "کگل" گفت: این امر به نحوه حسابرسی بستگی دارد و نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به وصول مطالبات وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته حدود 30 میلیارد تومان و امسال نیز حدود 70 میلیارد تومان از مطالبات وزارتخانه مذکور وصول شده است.

نماینده مردم ارومیه در خاتمه با تأکید بر کاهش وابستگی دولت بر درآمدهای نفتی، در این خصوص تصریح کرد: دولت می بایست با اجرای برنامه هایی همچون دریافت مالیات از مجموعه هایی که مالیات پرداخت نمی کنند و دریافت عوارض، وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
NETHERLANDS
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
ای ماشاال...، نفت رو دیگران له کردند، پتروشیمی و معادن و بقیه هم با مجلس.
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
تا وقتي چند نفر كه نه سهام دارند و نه از اقتصاد چيزي سرشون ميشه سر كار هستن وضع همينه
ما همش به اميد مذاكرات نشستيم، چرا هيچكس به اين فكر نمي كنه كه آمريكا اگر با روسيه بد شده براي چي بايد بياد با ايران معامله كنه، اين اوباما از همه فريبكار تره
نفت اومد پايين، منظورشون ايران و روسيه بوده. به جا مذاكرات خارجي 4 تا وزير خوب ميذاشتين
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
1سيگنال از 3 نفر شكست خورده
حداقل 3 تا سيگنال ميداديد در زمان هاي متفاوت
آخه تو زندگيت صف فروش جمع كردي كه سيگنال هم مي خواي بدي
شما برو نفت تهران رو باز كن
تورم 30%
كل دنيا بنزين ارزون شد شما نظرتون چيه ايران هم ارزون شه
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
لطفا درمورد ایشان که علاقه بسیار برای تیتر شدن دارد را با تامل منتشر وبخوانید..
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
کل دنیا بنزین ارزان نشده گشورهای که نفت وارد میکنند بنزین ارزان شده . نروژ وسوئد را با ایران مقیاسه نکن