بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر : ۱۳۹۷۸۴

محمود نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با گلایه از انتشار برخی اخبار نادرست در خصوص وضعیت معدن چادرملو به ارائه توضیحاتی در مورد این معدن پرداخت و اظهار داشت: این شرکت یکی از بهترین شرکت های بورسی است و اگر قرار باشد رانتی در آن اتفاق بیفتد نباید در طول 10 سال سابقه خوبی در اطلاع رسانی به بورس داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه موضوعاتی از جمله رانت در شرکت چادرملو فقط یکسری جوسازی‌ها برای حمایت از فردی است که به زندان محکوم شده است، افزود: اگر اتهامات غیر منطقی به شرکت چادرملو ادامه پیدا کند تمامی اسناد و مدارک جلسه شام هتل اسپیناس در تاریخ 17 شهریور ماه را در یک مصاحبه مطبوعاتی رسانه‌ای خواهیم کرد.

نوریان افزود: انتشار این گونه اخبار نادرست باعث شده تا سهام این شرکت از 800 تومان به 395 تومان برسد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اضافه کرد: این شرکت به هیچ عنوان بدهی مالیاتی ندارد حتی مقدار زیادی از مالیات سال 91 خود را هم با قطعی نبودن به صورت تشخیصی پرداخت کرده‌است. مابقی این مالیات ها هم با رایزنی هایی که با سازمان امور مالیاتی صورت گرفته در اسرع وقت با رفع برخی از ابهامات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مبالغ کلان بدهی بابت عوارض این شرکت مربوط به سال های 90 و 91 نادرست است، تصریح کرد: اخذ عوارض در سال 92 مورد تصویب نمایندگان قرار گرفته است. در سال 92 نیز شرکت چادرملو طبق محاسبات خود و براساس برداشتی که از قانون داشت 513 میلیارد تومان از عوارض بهره بردای خود را پرداخت کرد. اما طرف مقابل مدعی است که حدود 300 میلیارد عوارض به کنسانتره مصرفی در گندله سازی هم تعلق می‌گیرد که در این رابطه مشغول بحث وبررسی هستیم.

نوریان با بیان اینکه این شرکت براساس کنسانتره ای که به فروش رسانده محاسبات خود را انجام و بخشی از عوارض بهره برداری را پرداخته است، اظهار داشت:ایمیدرو معتقد است به کنسانتره ای که در شرکت تبدیل به گندله شده است هم عوارض تعلق می گیرد که برای حل آن در حال رایزنی با مسئولان مربوطه هستیم.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو افزود:در سال 93 این شرکت 30 درصد مجموع فروش خود به میزان 100 میلیارد تومان عوارض بهره برداری را پرداخت و 190 میلیارد بدهکار است. البته این شرکت حدود 700 میلیارد تومان هم از مشتریان خود طلبکار است که قاعدتاً برای پرداخت بدهی های خود باید آنها را دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه اگر آقایان معتقدند که تا طلب خود را دریافت نکرده اند ارسال بار به شرکت‌های فولادی باید متوقف شود؛ آمادگی این موضوع را هم داریم،گفت: شرکت چادرملو برای تعامل با شرکت ها و مقابله با رکود موظف به همکاری و کمک به سایر شرکت‌ها است.

نوریان در ادامه گفت: در حال حاضر شرکت چادرملو در مجموع 12 میلیون تن تولید کنسانتره و دانه بندی دارد که به نحوی که 10 و نیم میلیون تن کنسانتره و یک و نیم میلیون تن دانه بندی را تولید می کند . البته از 10 و نیم میلیون تن کنسانتره 3و نیم میلیون تن را تبدیل به گندله و 7 میلیون تن را به شرکت های فولادی می فروشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر