بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان توسعه تجارت از ابلاغ مصوبه اخیر بانک مرکزی خبر داد که بر اساس آن تجار ایرانی در خارج کشور ارز حاصل از صادرات خود را به صرافی بانکهای ایرانی در خارج تحویل و معادل ریالی آن را با نرخ ارز آزاد در داخل کشور تحویل می گیرند.
کد خبر : ۱۳۹۷۷۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در نشست چهل هشتم اتاق بازرگانی تهران ولی‌الله افخمی‌راد با اشاره به اینکه باید در افزایش مبادلات تجاری طرف روس را بیشتر درگیر کرد اظهار کرد: به بانک مرکزی از سوی معاون اول رئیس جمهور دستور داده شده تا موضوع ارز تجار خارج از ایران را که به دنبال صدور ارز به ایران هستند پیگیری کند.

وی افزود: در این رابطه بانک مرکزی مقرر کرده تا تجار ایرانی ارز خود را از طریق صرافی بانکهای ایرانی خارج از کشور در اختیار سیستم بانکی قرار داده و به صورت ریالی اما آزاد پول خود را در ایران تحویل گیرند که این موضوع روز گذشته ابلاغ شده است. 

وی تاکید کرد: با توجه به میزان عوارض صادرات کالا از ایران به روسیه و ایران به آذربایجان به دنبال آن بودیم که با تشکیل کمیته سه‌جانبه با مسئولان ایرانی آذربایجانی و روسی از طریق آذربایجان کالا به روسیه صادر کنیم. این موضوع هزینه‌ کمتری را برای کالای ایرانی به همراه دارد.

او ادامه داد: در بخش زیرساخت‌ها همچون تعرفه، روادید و بنادر طرف دیگر باید همکاری بیشتری داشته باشد و در تفاهمنامه اخیر که به امضای وزیر توسعه اقتصاد روسیه رسیده است این موارد ذکر شده است. 

رئیس سازمان توسعه و تجارت تاکید کرد که باید ترتیبی داده شود که طرف روسی جدی‌تر وارد عمل شود و در کنار آن در بخش نرم‌افزاری ایران باید با جدیت موضوعات را پیگیری کندو به دنبال رفع مشکلات از سوی روسیه باشد. 

افخمی افزود: واقعیت آن است که از زمان ایجاد تحریم‌های روسیه بازرگانان تلاش بسیاری داشته اند تا در بازار روسیه حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمتر توفیقی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در فعالیت‌های روسیه‌ داشته‌ایم تاکید کرد: استنباط بر آن است که طرف روسی ایجاد زیرساخت‌های همکاری بیشتر را مورد توجه قرار نمی‌دهد.

او خاطرنشان کرد: عوارض واردات از ایران به روسیه باعث شده رقابت‌پذیری کالای ایرانی در این کشور کاهش یابد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری :
ارسال نظر