بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر : ۱۴۲۲۶۵
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت برای بازار سرمایه برنامه دارد، گفت: نشانه‌های رونق بورس با این برنامه دولت به زودی نمایان می‌شود.

محمد نهاوندیان در گفتگو با مهر گفت: با آغاز رونق اقتصادی و سودآوری برخی بنگاه‌ها که البته سهم بنگاه‌های بزرگ فعلا در چند ماهه گذشته در شکل‌گیری این رونق بیشتر بوده،خوشبختانه نگرانی‌هایی که در گذشته نسبت به وجود برخی حباب‌ها در بازار سرمایه وجود داشت، برطرف شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: در این میان البته دولت برنامه مشخصی برای رونق بازار سرمایه دارد که به نظر می‌رسد با پیاده‌سازی آن، راه برای رشد و رونق هرچه بیشتر بازار سرمایه کشور فراهم شود اما آنچه که مسلم است، تاکید دولت بر تامین مالی از طریق بازار سرمایه و ایجاد اطمینان بیشتر در مردم برای سرمایه‌گذاری و احساس امنیت در این بازار است.

وی تصریح کرد: بالطبع با پیاده‌سازی این مجموعه سیاست‌ها، ظرفیت بازار سرمایه کشور برای تامین مالی نیز بالاتر خواهد رفت و از سوی دیگر، احساس امنیتی در مردم هم با رشد شاخص‌ها به‌وجود خواهد آمد که در مجموع، اطمینان بیشتر مردم برای ورود سرمایه‌هایشان به این بازار را فراهم خواهد کرد.

نهاوندیان گفت: بنگاه‌های بزرگ در بورس، اثر و نقش دارند و افزایش درآمد آنها می‌تواند تلقی و محاسابت مردم را در طرف تقاضا افزایش دهد که امید می‌رود با سالم شدن بازار سرمایه، شاهد گزارش‌های بهتری در این بازار باشیم.

وی اظهار داشت: تاکید دولت این است که بنگاه‌های کوچک و متوسط را از طریق سیستم بانکی و بنگاه‌های بزرگ را از طریق بازار سرمایه تامین مالی کند اما به هرحال این امر نیاز به مجموعه تدابیر و ایجاد اطمینان در سودآوری بازار سرمایه دارد، البته دولت بر روی این ایجاد اطمینان و اعتماد، متمرکز شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: در این میان، چنانچه عامل روانی که گه‌ گاه التهاباتی در بازار ایجاد می‌کند، کنترل و بازار از شفافیت بیشتر برخوردار شود، به طور قطع نشانه‌های صعود شاخص را به زودی خواهیم دید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ژاندارک
Germany
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
اگر امروز روند تغییر نمی کرد کم کم میخواستم بگم بوی کودتای اقتصادی بمشام میرسه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
بازم دوباره هی سرسبز نشان میدهند.یک روز مثبت شد . داد و فریاد بزنید.ولی اگر منفی شدفقط نگاه کنید و بگویید تخصیر مر دمند که آمدند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
مگر قراراست چقدر رونق پیدا کند از زمان امدن مدیر جدید بورس 20 درصد سهام ریخته است حالا با منت برسر سهامداران نهایت همان 20درصد را بالا میبرند بعد هم میگویند سهام امسال 20درصد رشد کرده دیگر حباب است مدیر جدید هم یه خود ی نشان دهد.
دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
یکبار اگر ما گول حرفهای شما در باره حمایت از بازار سرمایه را بخوریم تقصیر شماست ولی دفعه دوم و دفعات بعدی تقصیر ماست. ما مردم نجیب را چه فرض کرده ای، دوست عزیز لطفا جواب بده . آیا تخته گاز مشغول پیاده کردن سیاستهای اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هستید یا نه؟؟ لطفا آسمان و ریسمان را به هم نباف یک کلام جواب بده آره با نه؟ مطمئن باش نه شما آنقدر نابغه هستید که خودتان فکر میکنید و نه ما فعالین بازارسرمابه آنقدر خام و نا آگاه که بنظر میرسیم!!! فقطـ آگاه باشید که بزرگترین سرمایه هر دولتی در جهان اعتماد مردم کشور به گغته های دولت است .....
110
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
باسلام: دکتر نهاوندیان عزیز ما همه در یکسال گذشته در بازار سرمایه له شدیم و خیلی از دوستان در حال جدایی خانوادهایشان هستند و روابط اقتصادی ما به چالش کشیده شده است لصفا و حقیقتا پای صحبت خود بمانید.110
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
پاراگراف اخرویکی مانده به اخر تیر خلاص تو سر بورس خورد
احمد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
بنده از فرمایشات جنابعالی بسیار خشنود و خرسند شدم و تجارب جنابعالی در بورس تهران برای ما با اهمیت میباشد
سعید رستمی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
اینقدر فیلم بازی نکنید دولت هیچ حمایتی نمیکنه .
روحی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
منظور آقای نهاوندیان از برنامه دولت ، برنامه کودک و نوجوان یا تام و جری است. زیاد جدی نگیرید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
اینها که گفتید خوب ولی سعی کنید هرچه سریعتر توافق در مذاکرات هسته ای کنید که ان راهگشاتر خواهد بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
این قدر سهام پایین امد با سیاستهای اقایان که به خرج دادند حالا بازار بخاصر ارزانی زیاد( سهم از ادامس ارزانتر ) حالا مجلس مصوبه زده ودولت هم برنامه داره بورس پدر مادر پیدا کرد!! خدا راشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
سرمایه مان که به باد رفت تا رونق گرفتن بازار با وعده ووعید اعصاب و سلامتی را هم از دست خواهیم داد.