بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶
کد خبر : ۱۴۲۵۶۳
آمریکا روز جمعه خشونت در کشورهای مسلمان در تظاهرات ضد هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم و بر حق « جهانی » مطبوعات در انتشار آزادانه اطلاعات از جمله کاریکاتور تاکید کرد.
جفری راتکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره خشونت های پاکستان و نیجر به ویژه حمله به منافع فرانسه گفت: « ما از همه می خواهیم از توسل به خشونت خودداری کنند و با رعایت حاکمیت قانون خویشتندار باشند .»
این مقام آمریکایی بار دیگر موضع آمریکا را بعد از حمله هفتم ژانویه به هفته نام شارلی ابدو تکرار کرد « هیچ اقدام مشروع خبرنگاری هر چند توهین آمیز به عقیده برخی خشونت را توجیه نمی کند .»
وی افزود: « رسانه ها اغلب اخباری را منتشر می کنند که مورد بحث است. ما همیشه نمی توانیم با یک دیدگاه موافق باشیم اما حق انتشار خبر اساسی و جهانی است .»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هزاران نفر در جهان اسلام بعد از برگزاری نماز جمعه در اعتراض به انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اسلامی تظاهرات کردند.
تجمع در کراچی در جنوب پاکستان با خشونت همراه بود و در آن یک عکاس خبرگزاری فرانسه به صورت سطحی زخمی شد. در نیجر نیز یک مرکز فرهنگی فرانسه آتش زده شد.
آمریکا سال 2012 از تصمیم دستگاه قضایی فرانسه برای صدور جوز انتشار کاریکاتور موهن پیامبر انتقاد کرده بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سورن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
عذر میخوام ، بی جا کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
خوب مسلمونها هم کاریکاتور حضرت مسیح رو چاپ کنند دیگه نیازی به خونریزی و وحشی گری هم نیست . تازه از دید اونها هم ظاهرا اشکالی نداره ؛ اگر هم قصد محکوم کردن رو داشته باشند ابتدا خودشون رو زیر سوال بردند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
هر چند که غربی ها با توطئه هایی مثل ایجاد القاعده و داعش و انتشار کاریکاتورهای موهن سعی می کنند چهره اسلام را زشت جلوه بدهند و جلوی مسلمان شدن اروپایی ها را بگیرند اما خداوند توطئه آنها را خنثی می نماید و او بهترین مکر کنندگان است.برادران حضرت یوسف او را با دست خود در چاه انداختند که از بین برود اما در واقع او را به پادشاهی رساندند.فقط باید صبور باشیم و عاقبت کار غربی ها رو ببینیم.
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
یعنی خداییش از فکر انگلیسیها لذت میبرم و واقعا طراحی دارند و مدیریت جهانی رو این پست فطرتهای انگلیسی و آمریکا خیلی زیبا بدست گرفتن. و یک عده نادان هم که تفکر استراتژیک ندارند دقیقا دارند مسیری رو طی میکنند که انگلیس و آمریکای کثیف میخان.حالا قضیه چیه؟انگلیس و آمریکا به علت اینکه راحت بتونن هم سلاحهای تولیدیشون(بزرگترین سازنده سلاح آمریکاست) رو بفروشن و هم نفت ارزون بدست بیارن نیازمند جنگ در کشورهای مختلف هستند.از اونجایی که طبق تفکرشون خودشون نباید هزینه های جنگ در دنیا رو متقبل بشن میان و توپ رو میندازن تو زمین (کشورهای دیگه) اروپای پراز بحران مالی که اروپای مسیحی رو بندازن به جون خاورمیانه مسلمون و دوباره جنگهای صلیبی قرون وسطا رو شکل میدن.بخدا هر چی خرابکاری تو دنیا هست زیر سر آمریکا و انگلیسه.چرا برادران کواشی تو انگلیس نیومدن؟چرا ترور چند روز پیش تو آلمان بوده و انگلیس کاملا امن امنه؟ببینید چرا راحت مردم اروپارو اول با رقم زدن واحد پولی یورو به پرتگاه اقتصادی رسوندن و الان با ایجاد جنگ بین اروپا و خاورمیانه به زندگی پرامنیت خودشون ادامه میدن.به خدا خیلی خوش فکرن و پست فطرت.برنده کسیه که روزنامه فردا امروز دستش باشه.خدا کنه رکب نخورن اروپاییها و مسلمانان.
یک ایرانی عاشق ایران
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
خواهشم از همه شما عزیزان هم اینه که احساسی عمل نکنید و این جزئیات رو بصورت زنجیر وار به همه اطلاع رسانی کنید که چهره آمریکا و انگلیس و در راس اونها اسراییلیها برای کل دنیا بهتر دیده بشه.برنده کسیه که روزنامه فردا امروز دستش باشه.