بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
به نظر می رسد این اقدام اسراییل با رهبری نخست وزیر نادان خود نشان از عصبانیت وی در مقابل گفته های رییس جمهور آمریکا مبنی بر عدم پذیرفتن نتانیاهو به کاخ سفید و همچنین ناکام ماندن اقدامات وی در ایجاد اختلال در توافق هسته ای ایران دارد.
کد خبر : ۱۴۷۳۲۲
نویسنده :
کیوان فر
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.02.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 37 واحد افزایش به رقم 48800 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 440 واحد کاهش عدد 132273 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 12 واحد افت به رقم 28467 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شبندر" با 62 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تلپیکو" با 31 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 752 واحد رسید.

در این شرایط امروز "شتران" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با یک واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 823 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1447 میلیارد ریال رسید.

اولین روز از معاملات هفته جاری در حالی آغاز شد که بر مبنای نمودارهای چارتیستی و همچنین اخبار رسیده از برگزاری اولین نشست معاونان تیم های مذاکره کننده ایرانی با گروه 1+5 بر سر آغاز نگارش پیش نویس متن توافق مشترک، به نظر می رسید که بازار سرمایه طی معاملات روز جاری با روندی صعودی و اقبال به سهام اغلب شرکتها مواجه شوند. این در حالی بود که اگرچه در ابتدای معاملات شاهد رشد شاخص های بورس و اکثر قیمت سهام شرکت ها بودیم اما از اواسط ساعات معاملات به بعد این روند تغییر کرد و مجدداً با کاهش قیمت سهام و افت شاخص بورس مواجه شدیم.

بنابر گزارش بورس نیوز، اهالی تالار معتقدند انتشار خبری مبنی بر حمله هوایی اسراییل به مواضع حزب الله و ارتش سوریه سبب عقب نشینی سرمایه گذاران و کاهش اقبال به خرید سهام شرکتها گردد.

بر این اساس این اتفاق اگرچه سبب ایجاد حس نا امنی مجدد در منطقه و نگرانی سرمایه گذاران شد، اما به نظر می رسد این اقدام اسراییل با رهبری نخست وزیر نادان خود نشان از عصبانیت وی در مقابل گفته های رییس جمهور آمریکا مبنی بر عدم پذیرفتن نتانیاهو به کاخ سفید و همچنین ناکام ماندن اقدامات وی در ایجاد اختلال در توافق هسته ای ایران دارد.

لذا به نظر می رسد اینگونه اقدامات، نتیجه ناکام ماندن این رژیم اشغال گر در رسیدن به اهداف خراب کارانه خود می باشد.

آنچه که باید برای بازار سرمایه و اهالی آن اهمیت داشته باشد، اخبار رسیده از آغاز پیش نویس متن توافقنامه و هسته ای است که به گفته عراقچی از بحث تحریم ها شروع شده و در روالی رضایت بخش برگزار شده است.

براساس این گزارش در معاملات امروز بازار سرمایه همچنان شاهد شگفتی پالایشی ها در این بازار هستیم؛ چراکه در حالی امروز علی رغم نوسانات مثبت و منفی در بازار شاهد رشد حداکثری قیمت تمامی نمادهای پالایشی بودیم که این شرکتها پیش تر اقدام به اعلام تعدیل منفی و کاهش سود سهام خود کرده بودند. "شپنا" در این بین تنها نمادی که طی روز جاری در این گروه با حجم معاملات قابل توجه و عدم صف خرید همراه بود. جالب است دو نماد این گروه هم که با تعدیل مثبت همراه بودند یعنی "شپنا" و "شتران" امروز با افزایش میزان عرضه ها مواجه شدند.

به گفته اهالی تالار، اغلب کارشناسان و فعالان حرفه ای بازار سرمایه در شرایط فعلی به دنبال توجیه اقتصادی و آن تحلیلی هستند که سبب تشکیل صف خرید در نماد پالایش نفت بندر عباس شده است.چراکه "شبندر" پس از اعلام تعدیل منفی سود هر سهم طی هفته گذشته دو روزی است با صف خریداران روبرو می باشد.

در گروه شرکت های خودرویی امروز معاون وزیر صنعت و معدن اعلام کرد که فعلاً افزایش نرخ خودرو منتفی بوده و این شرکت ها افزایش نرخی را نخواهند داشت.

این گفته در حالی عنوان شده که در بازار شاهد تفاوت نرخ خودروهای داخلی نسبت به پایان سال 93 می باشیم. به نظر می رسد خودروهایی علی رغم آنکه در ابتدای معاملات امروز روندی صعودی را در پیش گرفته بودند، در پایان معاملات همین خبر را به جهت ورود به مدار منفی بهانه کردند.

از سوی دیگر در گروه لیزینگی موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه شرکت لیزینگ صنعت و معدن منجربه رشد قیمت سهام شرکت های این گروه شد.

اهالی تالار معتقدند دیگر شرکت های این گروه همچون لیزینگ ایرانیان، لیزینگ بهمن و لیزینگ ایران نیز بزودی درخواست افزایش سرمایه خود را اعلام خواهند کرد.به نظر می رسد این دیدگاه در بین اهالی بازار سبب تشکیل صف خرید برای مابقی شرکت های این گروه شد.

البته "ولغدر" نتوانست به دیگر هم گروهی های خود بپیوندد.

اما طی پنج شنبه هفته گذشته فرآورده های نسوز پارس با نماد "کفپارس" که این روزها تبدیل به نماد و سمبل عدم شفافیت اطلاعاتی شده است، با ارایه گزارش به سایت کدال برای دهمین بار خبر از موکول شدن تصمیم گیری پیرامون تصویب صورت های مالی در جلسه دیگر داد. بطوریکه علی رغم اینکه مجمع این شرکت با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد، اما در خصوص آن هیچ تصمیمی گرفته نشده است. بر این اساس به نظر می رسد اقدامات اخیر سهامدار عمده "کفپارس" یعنی احیاء سپاهان نشان از عملکرد نامناسب این شرکت دارد که نشان از تضییع حقوق سهامداران خرد می باشد و نکته قابل تأمل و توجه آن به سکوت مسئولین و متولیان بازار سرمایه در برابر این شرکت است که به علت دارا بودن اکثریت سهام و کرسی هیأت مدیره سهامداران این شرکت را به بازی گرفته است.

بر این اساس به نظر می رسد این سهامدار با توجه به دعوای حقوقی که با سهامدار حقیقی آن بر سر درصدی از سهام این شرکت دارد تصمیم گرفته به نحو و با هر قیمتی که شده حتی به قیمت زیان شرکت و بیچاره شدن سهامدار خرد خود را پیروز میدان نماید.

از همین رو سهامداران این شرکت طی تماس های مکرر با بورس نیوز خواستار رساندن صدای خود به گوش مسئولین سازمان بورس برای دفاع از حقوقشان در برابر این سهامدار عمده هستند که خود از تبعیدشدگان به بازار توافقی می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
ROMANIA
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
من اصلا موندم مدیریت جدید بورس جناب فطانت تا حالا چه کمکی به بهبود بازار کردن؟

خب اگه اینقدر مدیریت راحته چرا ما نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
تنها و تنها گزینه برای صعود بازار نفروختن سهام است و بس.
ولی متاسفانه بعضی مواقع برخی با فروش سهام خود زیر قیمت باعث هرج و مرج میشوند.
علی عبدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
ممنون از پیگیریهای بورس نیوز در صورت امکان در مورد کسری نیز اطلاع رسانی گردد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
وقتی خبر تفاهم لوزان با اون وزن مثبت را حقوقی ها ومدیران بورس سوزوندن خوب معلومه اخبار کوچک منفی در بازار دارای وزن زیاد میشود.
در ضمن اگه این اخبار مثبت واقعی باشه بزرگان بازار صبر میکنند و واکنش به اون نشون نمیدن تا قیمت سهام بیاد پایین تر اونوقت سهما را تو قیمت پایین تر کم کم جمع میکنن تا به سود بیشتر برسن .
اما در کل دستایی در کار است که نمیخواد بازار رشد کنه .
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
فاتحه این بورس خیلی وقته خونده شده فقط چون خیلی تو ضرر هستیم راضی کردن خودمون کار سختیه نه دولت نه مجلس نه سازمان نه شرکت ها هیچ کدوم به اندازه یک سر سوزن نگران سهامداران نیستند شک نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
بورس نیوز عزیز حالا که ما سهامدارای پالایشی مخصوصا شبندر با این همه ضرر یک روز صف خرید و دیدیم سعی نکن با گزارشات جهت دارت به ضرر ما اضافه کنی بزار بازار راه خودشو بره در ظمن گزارش شبندر کاملا مبهمه و این دلیلی بر صف خرید میلیونی شبندره امیدوارم بخشی از ضرر سهامداری این گروه جبران بشه .
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
با سلام و خسته نباشید
ضمن تشکر از دوستان محترم در سایت بورس نیوز که پیگیر حقوق سهامداران خرد هستند و به شرکتهایی مانند کفپارس نیز گوشه چشمی دارند. لطفا در مورد نماد کسرا نیز اطلاع رسانی نمایید
كسرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
بورس نيوز لطفاً از سهم كسرا بنويس پى گيرى هيچ كدام از سهام داران به جايى نميرسه لطفاً به داد سهام داران خرد برس
ع ش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
لدفن آسمون ریسمون نبافین دلیل پایین و ارزش معاملات و نزول شاخص... در مواضع و کار های اسراییل و ... نیست این اراجیف چیه بهم می بافید
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
لطفا از وضعیت شرکت کنتورسازی ایران هم بنویسید که نزدیک به دوماهه نمادش متوقف شد و مدیرانش به هیچ ابولبشری پاسخگو نیستند امورسهامش فقط یک اسمه و وجودخارجی نداره وبه هیچ تماسی هم پاسخگو نیستند.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
ایا فریاد رسی هست ؟؟ اگر قیمت سهام سقوط نموده به جهنم . اگر تعدیل منفی می دهند به درک . از اینکه امار دروغ می دهند و به تعهدات عمل نمی کننند را به کجا حواله بدهیم . ای مدیران ریز و درشت بورس ، ای بازرس ، ای حراست . ایا در این چند سال امار های موهوم و نوسانات قیمت در بعضی از سهام را رصد نمو ده اید ؟ شرکت کربن سود سالهای گذشته را هم نداده و پاسخگو هم نیست . چرا اینگونه شرکتها را از تابلو معاملاتی به زباله دان نمی اندازید .
بابا
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
بورس نیوز. این شرکت کربن هنوز سود مصوب مجمع سال 92 من رو هم نداده. مسئولان امور سهامش هم جوابگو نیستند. میگن برو هرجا دلت میخواد شکایت کن. چرا سازمان بورس به وظایف قانونیش عمل نمی کنه. چرا نظارتی روی شرکت ها نیست؟
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
بی نهایت از شما سپاسگزاریم به خاطر حسن نیت وتوجه شما به سهامدارای کفپارس امیدوارم که این پیگیریها نتیجه بخش باشه....من شخصا 1100کیلومتر رو برای شرکت در مجمع یزد مسافرت کردم ولی متاسفانه در ابتدای مجمع گفتن که صورتهای مالی رو احیا فرستاده اما باهاش مشکل داشتن من که حدود 1درصد از این شرکت رو دارم از آقای اثنا عشری که فک میکنم از این ببعد رییس هیئت مدیره هستندسوال
پرسیدم که آیا فکری به حال سهم برای عدم اخراج از بورس کریدین ولی متاسفانه ایشون جوابی نداد وگفتن که در مورد بورس سوال نفرمایید ....ممنون از اینکه پیگیری میکنید لطفا این پیام رو بلندتر اعلام کنید چون با این اوضاع و این روند خیلی از افراد مثل بنده دیگه هیچ اعتمادی به این بورس واین تشکیلات نداریم مثل اینکه هیچکس نمیتونه به فعالیت هیئت مدیره نظارتی داشته وباشه وهیچ تهدیدی رو احساس نمیکنن.....تا همینجا هم خیلی از شما ممنون هستم....سپاس
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
باز هم تشکر از تحلیل خوب شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
شاید یکی از علتهای اقبال به سهام پالایشگاهیها این باشه که این قیمتهارا آخرین باریه که روی تابلو میبینیم و قطعا درآینده نچندان دور با رفع تحریمها به یک افسانه تبدیل میشه . حالا بگذار نوسانگیر هرکاری میخواد بکنه . اول خودش ضرر میکنه . انشاالله فردا میریم توصف شپنا هرچی داریم بخریم . تک سهمی/ وبعد از توافق جامع هم میفروشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
میدونید مدیر عامل احیا سپاهان کیه
هادوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
خدایا به داد سهامداران بانک مهر برسد که چند سال پیش سهام بانک مهر را خریدند آن زمان سرمایه 200میلیاردی بود حال شده 1200میلیاردکه هیچ چیزی به سهامداران از این افزایش سرمایه به ما نمی رسد.اکنون هم اعلام شده ان سهامی که شما خریده بودید سپرده گذاری بوده و 20تا 23درصد سود سالانه گرفته اید انگار که ما فرق سپرده گذاری و خرید سهام را نمی دانیم .یکی به داد ما برسد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
اين سهامدار عمده كفپارس ٩ ماهه سهمو بسته واقعا بويي از انسانيت نبردن
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
بعد از 14 ماه پذیره نویسی ونور، هنوز وضع سهامش نامشخصه. سهامدارا چه گناهی کرده اند که باید اینگونه تاوان بدهند؟
حسن
ROMANIA
يکشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
تقریبا هشتاد درصد شرکتها اطلاعات ناقصی از وضعیت خود ارایه میکنند و فقط کسانیدکه رانتهای اساسی دارند در حال سود کردن در بازارند. اساسا همه نهادهای پولی و سرمایه ای برای همان عده محدود کار میکنند. مردم بیچاره هم باید تاوان این بازیها را بدهند. تازه به این نتیجه رسیده ایم که جای مطمین پول فقط تو بالشه. راحت بزار زیر سر و با آرامش بخواب. زیانهای دوسال گذشته رو با هیچ چیزی نمیتونیم جبران کنیم . لعنت به روح کسانیکه با جو دادن به مردم .سرمایه های ناچیز اونها رو سوزاندند. یا تو بورس .یا پدیده و یا خرید سکه و ....
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
خدا لعنت کنه این مدیر بی تدبیر کفپارسو بیچاره شدیم که امیدوارم خدا بانی این کار را بیچاره کنه . لااقل اینقدر مرد باشید از سهم حمایت کنید ؟؟ البته اگر وجدان دارید ؟؟ که بعید میدانم !!!!
مروان
UNITED STATES
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
خدا لعنت کنه کسیو که سهامدارای شکف را بیچاره کرد.نمادو با ۶۰۸۵ ریال ،تو صف خرید و بدون اطلاع قبلی توی بازار دوم بستند،بعد یکسال واندی با ۱۰۰۰ریال تو بازارتوافقی بازش کردن،سودم که نمیدن،میگن شرکت ضررده هستش،ولی توی آگهی استخدام و توی تبلیغاتشون شرکت رو یه غول اقتصادی معرفی میکنند.
اردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
اگه بزارن کفپارس بره بازار پایه ویا با قیمت خوبی باز نشه مشخص میشه خیلی.... که میتونن اینجوری به این راحتی مردم رو نادیده بگیرن(تمام عوامل شرکت)