بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
در مجمع عمومی عادی سالیانه " فلوله " عنوان شد:

لوله و ماشین سازی ایران آماده جهش در پی رونق اقتصادی

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لوله و ماشین سازی ایران (سهامی عام) رأس ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.04.24 در محل مؤسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی با حضور بیش از 77 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۱۸۹۷
نویسنده :
ابراهیمی
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لوله و ماشین سازی ایران (سهامی عام) رأس ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.04.24 در محل مؤسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی با حضور بیش از 77 درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع فلوله

ترکیب هیأت رئیسه مجمع با حضور آقای کباری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان صادقی مقدم و نخستین و به دبیری آقای رحمانی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده مؤسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیأت مدیره توسط مدیر عامل محترم، جناب آقای مهندس رحمانی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1. تصویب صورت های مالی منتهی به سال مالی 1393/12/29
  2. تقسیم 80 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3. انتخاب مؤسسه شاخص اندیشه به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و مؤسسه حسابرسی رهبین به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل
  4. انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

* اعضای هیأت مدیره:

مجمع فلوله

* گزیده اطلاعات مالی:

مجمع فلوله

* پیام هیأت مدیره:

سال 93 را می توان سال امید، اضطراب و رکود نامید، این سال در حالی با امید به مثبت شدن بازارهای داخلی آغاز گشت که مشغول تولید یا منتظر دریافتن سفارش های حداقلی به قرار زیر برای سال 93 بودیم.

  •  تولید سفارش 9 کیلومتری لوله های 1200 میلی متری عراق
  • مذاکره 1500 میلیارد ریالی (53 میلیون دلاری) با شرکت کیسون برای تولید انواع لوله های 1400 250 برای عراق
  • مذاکره سفارش 60 کیلومتری لوله های 800 میلی متری عراق
  • دریافت سفارشات سال 93 داخلی از اوایل پاییز
  • انجام پروژه 1000 میلیارد ریالی BOT بوکان با اخذ وام صندوق توسعه ملی ایران
  • دریافت حداقل دو مورد سفارشات صادراتی از عراق در پاییز و اواخر سال 93
  • دریافت حداقل یک سفارش از قطر در نیمه دوم سال 93

اما در واقع چه رخ داد:

  •  سفارش 1200 میلی متری عراق به طور کامل تولید شد و حدود 6.5 کیلومتر از آن حمل و بقیه با توجه به، بهم ریختگی وضعیت عراق هنوز حمل نشده است.
  • شرکت کیسون علیرغم مذاکرات و قرارهای فی مابین به سراغ لوله های چینی رفت
  • سفارش 60 کیلومتری لوله های 800 میلی متری عراق به طور کامل انجام و حمل شد
  • بودجه های سال 93 به طور کامل جاری نشد و سفارشات تابستان رونق سال های قبل را نداشت
  • سفارشات داخلی بودجه 93 به جز موارد خاص به طور کل تعطیل بود
  • سفارش BOT بوکان به دلیل عدم تکلیف وام از سوی صندوق توسعه و وزارت نیرو محقق نشد
  • سفارشات خارجی مورد انتظار با متشنج شدن وضعیت عراق، به دلیل انتخاب نخست وزیر و سپس حمله داعش و کشور قطر، به دلیل کاهش سطح روابط سیاسی و اقتصادی این کشور با ایران به کلی انجام نشد
  • با وجود وضعیت وخیم فوق با فداکاری و از خودگذشتگی تمامی دست اندرکاران شرکت لوله و ماشین سازی ایران سال 93 را با فروش معادل 40.000 تن (1.458.548 میلیون ریال) و تولیدی معادل 38.000 تن پشت سرگذاشت و این امکانپذیر نبود مگر با یافتن راهکارهایی برای شرایط رکود، تحمل تنش ها و اضطراب ها، مدیریت منابع و امید به آینده

* تاریخچه فعالیت شرکت

شرکت لوله و ماشین سازی ایران به موجب پروانه های تأسیس شماره 62/1099 و 63/1100 و 64/1101 مورخ 1338.6.4 و با سرمایه 110 میلیون ریال به صورت شرکت سهامی خاص تشکیل و طی شماره 8926 مورخ 1342.9.4 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

در سال 1354 شرکت از سهامی خا به سهامی عام تبدیل گردیده و در تاریخ 1372.12.3 در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است. فعالیت شرکت در حال حاضر در دو کارخانه واقع در جاده ساده چهاردانگه و شهرک صنعتی شمس آباد قم ادامه دارد.

در واحد جاده ساوه محصول های لوله با اندازه 1000 100 میلی متر، دیگ های شوفاژ کوچک متوسط و بزرگ و اتصالات و قطعات ریخته گر با اندازه ها و تناژهای متفاوت تا 2000 میلی متر و 15 تن تولید می شوند.

در واجحد شمس آباد لوله های 2000 1200 میلی متر و انواع شیرها آبرسانی شامل پروانه ای، یکطرفه، کشویی، هوا و جدیداً قطعات شوفاژ در خط GF تولید می شود در نهایت قرار است واحد جاده ساوه به شهرک شمس آباد منتقل و تمامی محصولات در این واحد تولید شود.

مرور کلی بر عملکرد شرکت، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم در سال 93:

مجمع فلوله

*جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی آن

در صنعت تولید لوله دو شرکت لوله و ماشین سازی ایران و هامون نایزه حضور دارند که مجموعاً دارای توان تولیدی بالغ بر 210.000 تن لوله در سال می باشند (1800 کیلومتر لوله) که مجموعاً به سختی قادر به پاسخگویی به نیاز داخلی در صورت رونق کسب و کار می باشند و با توجه به نیازهای کشورهای منطقه در صورت برداشته شدن تحریم ها، بازسازی روابط سیاسی و اقتصادی و کاهش قیمت تمام شده تولیدی، شناوری واقعی ارز و از بین رفتن موانع نقل و انتقال پول بازار بسیار بزرگی را می توان انتظار داشت.

در زمینه محصولات گرمایشی نیز در صورت رونق کسب و کار می توان بازار بزرگ و خوبی را در کنار تولیدکنندگان دیگر این محصولات انتظار داشت.

سهم فروش شرکت از محصولات مختلف در بازار داخلی و صادراتی به شرح جدول زیر می باشد:

مجمع فلوله

تکنولوژی شرکت در سطح متوسط جهانی ارزیابی می شود و کیفیت محصولات آن براساس آخرین استانداردهای جهانی مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای افزایش سهم بازار داخلی و خارجی اقداماتی طرح ریزی و اجرا خواهد شد.

* طرح های سال 94 برای افزایش سهم بازار

  •  طراحی لوله های ضد زلزله LDER برای اندازه های 2000 1200 میلی متر که با ایجاد ارزش افزوده برای مشتری و ارایه قیمت رقابتی تر می تواند منجر به توسعه بازار داخل و خارج شرکت شود.
  • لوله های ضد زلزله GX برای اندازه های 1000 100 میلی متر که با ایجاد ارزش افزوده و ارایه قیمت رقابتی می تواند منجر به توسعه بازار داخل و خارج شود.
  • تولید دیگ شوفاژ ظرفیت بالا با نام HYPER جهت گرفتن درصدی دیگری از بازار و توسعه آن
  • توسعه سبد محصولات شیر در جهت توسعه بازار در داخل و خارج
  • افزایش فعالیت بازاریابی واحد فروش با رویکرد بالا بردن سطح دانش تصمیم گیرندگان و مصرف کنندگان محصولات شرکت شامل مهندسین مشاور و پیمانکاران و شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای جهت افزایش امکان انتخاب محصولات شرکت
مجمع فلوله

مقایسه فروش ریالی

مجمع فلوله

فروش صادراتی

مجمع فلوله

* استراتژی شرکت با رویکرد سودآوری:

رویکرد شرکت لوله و ماشین سازی ایران در خصوص تدوین استراتژی های سازمان در قالب دستورالعمل کاری طرح ریزی و تدوین استراتژی و راهبردها (SC-WI-03) شکل گرفته است.

مطابق این دستورالعمل و با توجه به اینکه در فضای کسب و کار سازمان، عوامل محیطی از ثبات نسبی برخوردار نمی باشد و متغیرهای حاکم بر کسب و کار دچار تغییر و تحولات شدید می باشند، از روش غیر تجویزی مبتنی بر اصول تفکر استراتژیک و مدیریت ریسک استفاده شده است.

در همین راستا مراحل ذیل جهت تدوین گرینه های استراتژیک برای سازمان انجام گرفته است

1- تشکیل تیم تدوین استراتژی متشکل از افراد ذیل و برگزاری جلسات مستمر

*مدیر عامل

*معاونت اجرایی

*نماینده مدیریت/مدیر ارشد سیستم ها و تضمین کیفیت

*مدیر بازاریابی و فروش

2- بررسی عملکرد سازمان در سال گذشته در حوزه بازاریابی و فروش

3- شناسایی و بررسی ریسک های مرتبط با 10 سرفصل ذیل مرتبط با هر یک از محصولات

*پتانسیل بازار داخلی

*سیاسی و اقتصادی

*تقاضای خارجی

*قیمت تمام شده

*ساختار قانونی

*پتانسیل بازار خارجی

*تقاضای داخلی

*تولید

*رقبا/محصول جایگزین

*ریسک مالی/سیستم بانکی

4- تعیین استراتژی برای هر یک از محصولات با توجه به ریسک های حاکم بر فضای کسب و کار سازمان و انتخاب گزینه های نهایی

5- گروه بندی گزینه های منتخب و یکپارچه سازی آنها تحت عنوان سرفصل های استراتژیک

برای نمونه طی 2 دوره اخیر به شرح ذیل:

*کاهش قیمت تمام شده

*رسوخ در بازار

*توسعه بازار

* استراتژی های سال 94 سازمان:

1- SD- کاهش قیمت تمام شده

*با تأکید بر کاهش نرخ مصرف مواد (براساس معیار پذیرش دفتر تحقیق و طراحی) و افزایش بهره وری

*با بهره گیری از خط جوج فیشر در ظرفیت بالا

*با استقلال تدریجی محصولات و اصلاح قیمت تمام شده و سود و زیان هر محصول

*با بهره گیری از مکانیزم های برون سیاری در زنجیره تأمین و مشارکت تولیدکنندگان منتخب بخش خصوصی در خصوص اتصالات

2- ST- رسوخ در بازار

*بازسازی و بهینه سازی ماشین لوله ریزی برای تیراژ بالا در سایز کوچک

*توسعه لوله های ضد زلزله در کلیه سایزها برای ایجاد مزیت رقابتی

*تنوع بخشیدن به محصول شیر و تکمیل سبد محصول

*تکمیل سبد محصولات شوفاژ به ویژه در خصوص دیگ های ظرفیت بالا

*بهبود سطح کیفیت محصول لوله

3- ST- توسعه بازار

*توسعه بازار داخلی و صادراتی برای قطعات متفرقه در خط جورج فیشر با ایجاد ساز و کار مناسب جهت فعالیت های بازاریابی در حوزه بازار داخلی و به ویژه صادراتی

*توسعه بازار لوله سایز بزرگ در کاربردهای جدید به عنوان مثال مخازن (اجرای آزمایشی با مشارکت و هزینه شرکت با همکاری شهرداری ها)

*بازنگری و بهبود فعالیت های بازاریابی با ایجاد ساز و کار مناسب جهت اطلاع از بازارهای منطقه و تقاضای بالقوه و توسعه بازار در این خصوص

*توسعه بازار شیر با در نظر گرفتن مشتریان در صنایع کشاورزی و تأسیساتی

*توسعه بازار صادراتی شیر و شوفاژ با ایجاد ساز و کار مناسب جهت تحلیل اطلاعات بازار و بررسی تقاضاهای بالقوه صادراتی

*ادامه اجرای پروژه های BOT

*سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 110 میلیون ریال (شامل 110.000 سهم به ارزش هر سهم 1.000 ریال) بوده که با توجه به افزایش سرمایه در سنوات قبل در پایان سال مالی 1393.12.29 به مبلغ 500.000 میلیون ریال (شامل 500.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) می باشد.

لیست سهامداران دارای مالکیت بیش از 1 درصد از سهام شرکت د رپایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تهیه و تأیید گزارش عملکرد دوره به شرح جدول ذیل می باشد:

مجمع فلوله

*شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 72.12.3 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه صنعت فلزات اساسی با نماد "فلوله" درج شده و سهام آن برای اولین بار در اوایل سال 73 مورد معامله قرار گرفته است.

مجمع فلوله

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 93.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح جدول زیر می باشد:

مجمع فلوله

رتبه کیفیت و افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام طبق اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار

مجمع فلوله

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری در مقایسه با سال گذشته با ذکر تغییرات عمده:

اقلام صورت سود و زیان

مجمع فلوله

طبق گزارش فوق عملیات شرکت در سال 92 منجر به (7833) میلیون ریال زیان گردیده که به جهت فروش دارایی ثابت (زمین انبار) منجر به سود خالص معادل 77757 میلیون ریال گردید. لیکن با توجه به سیاست های اعمال شده به منظور کنترل بهای تمام شده شرکت توانسته در سال 93 به سود عملیاتی 166.276 میلیون ریال و نهایتاً سود خالص بالغ بر 28079 میلیون ریال دست یابد.

سرمایه گذاری های بلندمدت:

مجمع فلوله

ترازنامه

مجمع فلوله

صورت سود و زیان

مجمع فلوله


آدرس لینک شرکت:

WWW.Imico.net



اشتراک گذاری :
ارسال نظر