بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر : ۱۵۳۰۰۴

عبدالکریم رزازان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در این صنعت، تامین تجهیزات و بندری و دریایی بسیار مهم است، گفت: باید به سمت واگذاری تجهیزات صنعت دریایی و بندری به بخش خصوصی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید آهنگ مشارکت بخش خصوصی در پروژه های دریایی و بندری با سرعت بیشتری انجام شود، اظهار کرد: باید با سیاست های تشویقی و ارائه تسهیلات از منابع وجوه اداره شده و اعتبارات صندوق توسعه ملی و وام های ارزان قیمت سهم بخش خصوصی در فعالیت های بندری و دریایی را افزایش دهیم.

مشاور مدیرعامل در امور خصوصی سازی و سرمایه گذاری سازمان بنادر با تاکید بر اینکه باید در این صنعت برای افزایش حضور سرمایه داران و سرمایه گذاران جذابیت ایجاد کرد، افزود: با توجه به سیاست های کلان در بحث واگذاری تصدی به بخش خصوصی؛ باید نظام کارآمد و مناسبی برای حضور سرمایه گذاران به وجود آوریم.

رزازان تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که فعالیت های بندر و دریایی از هم متفاوت است و ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه دریا برای مشارکت بخش خصوصی وجود دارد که تا به امروز مغفول مانده است. سازمان در حال تهیه بسته های تشویقی و سرمایه گذاری برای جذب سرمایه های بخش خصوصی در حوزه دریا و بندر است.

وی با اشاره به فرصت های جدید سرمایه گذاری در این دو حوزه گفت: خوشبختانه با اتفاقات مثبت اخیر در سیاست خارجه و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، فرصت های خوبی در حوزه سرمایه گذاری در دریا و بنادر به وجود آمده است که معتقدم باید به بخش خصوصی اعتماد کرد تا بتوان پروژه های بزرگی را در این دو حوزه انجام داد.

مشاور مدیرعامل در امور خصوصی سازی و سرمایه گذاری سازمان بنادر با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه های دریایی و بنادر چشم انداز روشنی دارد، ادامه داد: بخش خصوصی و شرکت های داخلی توان حضور در تمام بخش های دو حوزه بندر و دریا را دارند و معتقدند با حمایت های دولت سرمایه گذاران هم به این بخش ها علاقه مند می شوند.

رزازان ادامه داد: در سال های اخیر شاهد فعالیت گسترده بخش خصوصی به عنوان اپراتورهای بنادر بودیم و سرمایه گذاران زیادی علاقه مند به حضور در این بخش هستند و دولت هم می تواند زمینه حضور علاقه مندان را فراهم آورد.

وی با اشاره به حوزه های اقتصادی این صنعت که تا به امروز مغفول مانده است، گفت: معتقدم فرصت سرمایه گذاری بسیار مناسبی در بخش تخلیه و بارگیری وجود دارد و بخش خصوصی با برنامه ریزی کارآمد می تواند اقتصاد دریا و اقتصاد بنادر را زنده کند.

مشاور مدیرعامل در امور خصوصی سازی و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از شروع فاز جدیدی از ارائه وام های صفر درصد به فعالان این حوزه خبر داد و گفت: با توجه به مدیریت منابع وجوه اداره شده و یارانه ای که برای سود بانکی در نظر گرفته شده است،  سازمان به علاقه مندان سرمایه گذاری در حوزه های دریایی و بندری وام صفر درصد ارائه می دهد.

رزازان در پاسخ به این سوال که عده ای از فعالان حوزه بندری و دریایی مدعی اند ارائه وام های صفر درصد در حد حرف است،  گفت: قطعا اولویت هایی برای پرداخت این وام ها به متقاضیان وجود دارد.

وی با اشاره به اولویت بندی سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه وام های صفر درصد سود، ادامه داد: متقاضیان سرمایه گذاری در بخش شناورهای مسافری و گردشگری دریایی در اولویت دریافت تسهیلات با سود صفر درصد قرار دارند.

رزازان ادامه داد: همچنین فعالان در بخش تامین و تولید تجهیزات بندری و حمل و نقل تجاری در اولویت های بعدی قرار دارند و  در صورت ارائه طرح توجیهی قوی به بانک ها می توانند از این تسهیلات یارانه ای بهره مند شوند.

مشاور مدیرعامل در امور خصوصی سازی و سرمایه گذاری سازمان بنادر تاکید کرد: باید در نظر داشته باشیم که یک طرف ارائه تسهیلات بانک ها هستند که حتی در صورت معرفی متقاضی به بانک برای دریافت وام، حق و اختیار مخالفت با ارائه تسهیلات را دارند بنابراین متقاضیان باید طرح توجیهی قوی و محکمی را به بانک ها ارائه دهند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر