بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر : ۱۵۶۱۷۲
روزنامه العرب چاپ لندن نوشت: نفوذ ایران در کشورهای منطقه از دایره تنگ «نخبگان» فراتر رفته و وارد مرحله انتشار عمومی شده است که نشانه آن افزایش شبکه های تلویزیونی طرفدار ایران است.

به گزارش «انتخاب»، این روزنامه عرب زبان نوشت: این سخن پنهان نیست که پول ایران موجب تاسیس ساز و کار رسانه ای طرفدار و حامی منافع ایران در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان در چند سال اخیر شده است. 

 نفوذ ایران در منطقه،‌ اخیرا از دایره تنگ نخبگان فراتر رفته و وارد مرحله انتشار عمومی شده است به طوری که شاهد افزایش شمار شبکه های تلویزیونی طرفدار ایران در منطقه هستیم. 

این لابی ایرانی که بخش قابل توجهی از دست اندرکاران بخش رسانه ای را در کشورهای عربی شامل می شود، دیگر به اسامی خاصی محدود نمی شود که این لابی از آنها برای دفاع از ایران و تحقق مسقتیم یا غیرمستقیم منافع آن استفاده می کرد. این لابی اخیرا به شکلی فشرده وارد روند رقابت با عربستان سعودی شده است.

این روزنامه ادعا کرد: حملات رسانه های ایرانی به عربستان و تلاش آنها برای بهره برداری سیاسی(!) از حادثه ازدحام در مراسم حج نتایج اندکی داشت به همین علت این رسانه ها به اعمال فشار از راه های دیگر مانند زیر سئوال بردن آینده اقتصادی عربستان و به کار بردن عناوینی جنجالی مانند «فروپاشی قریب الوقوع اقتصاد عربستان» و «اقتصاد عربستان در لبه پرتگاه» و دیگر جنجال های رسانه ای پرداختند.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: ایران همچنین به اختلافات تاریخی بین کشورهای عربی دامن می زند و عرب ها را برضد عرب های خلیج (فارس) بزرگنمایی می کند تا به این طریق کشورهای عضو شورای همکاری را از سایر کشورهای عربی دور و وجهه آنها را مخدوش کند تا بتواند این کشورها را منزوی و آنها را از همبستگی مردمی در دیگر کشورهای عربی محروم کند. این حملات تبلیغاتی ایران در زمان بحران آوارگان سوری به اوج خود رسید به گونه ای که در پایگاه های ارتباط اجتماعی و رسانه های عربی، کشورهای عضو شورای همکاری هدف انتقاد شدید قرار گرفتند و به نپذیرفتن آوارگان سوری متهم شدند. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
پول دوتا ملت ببین چجوری خرج میشه کی میخایم از تاریخ عبرت بگیریم