بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر : ۱۵۶۶۵۷

حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ایران از آن دسته بخش‌هاست که اپراتورهای خارجی همیشه تمایل زیادی برای ورود به آن داشته و دارند. آن چنانکه همیشه اخباری پیرامون ورود یک کمپانی یا اپراتور خارجی به بخش مخابرات ایران وجود دارد.

چندی پیش نیز وحید صدوقی، مدیر ارتباطات شرکت سیار نیز خبر از تمایل کمپانی‌های خارجی برای ورود به صنعت ارتباطات ایران داد و گفت: ورود اپراتورهای خارجی به بازار ارتباطات ایران در قالب خرید سهام همراه اول نیازمند رعایت مقررات خاصی است و در زمان مقرر باید درباره آن صحبت کرد.

حال چند روزی است که اخباری درباره فروش بخشی از سهام شرکت ارتباطات سیار به ارونج فرانسه دهان‌به‌دهان می‌چرخد و سهام این شرکت را موردتوجه سهامداران قرار داده است.

آن چنانکه مدیرعامل همراه اول در واپسین روزهای مهرماه امسال، به دنبال اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر مذاکره اپراتور اورنج فرانسه با یکی از اپراتورهای ایرانی برایخرید سهام آن گفته بود که وزیر ارتباطات نام اپراتور مذاکره‌کننده را اعلام می‌کند، اما همراه اول منعی برای واگذاری سهام در بورس ندارد.

شرکت ارتباطات سیار به دلیل اینکه یک شرکت بورسی است فروش سهام آن می‌تواند از طریق بورس انجام شود.

اگرچه وحید صدوقی به‌طور واضح درباره ورود اپراتور خارجی به این شرکت توضیح خاصی نداده است اما به‌نوعی مهر تأییدی نیز بر این اخبار نزده است.

این در حالی است که امروز خبرهایی پیرامون فروش بخشی از سهام مخابرات به ارونج فرانسه شنیده می‌شود که درباره صحت‌وسقم این خبر به سراغ سخنگوی شرکت مخابرات رفتیم.

دکتر داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار همفکران دراین‌باره می‌گوید: شرکت ارونج فرانسه از اپراتورهایی است که درگذشته با ایران همکاری‌های دوجانبه داشته، به‌عنوان‌مثال مشاور با شرکت مخابرات در تغییر ساختار برنامه تحول شرکت همکاری داشته است.

سخنگوی شرکت مخابرات اضافه می‌کند: بر همین اساس اگر هراز چند گاهی گمانه‌زنی‌هایی دراین‌باره صورت می‌گیرد، با این پیشینه است.

او می‌گوید: شرکت ارتباطات سیار، بورسی است و فروش سهام این شرکت نیازمند تصمیم در مجمع است و فرایندی به همین سادگی ندارد.

به گفته او، به نظر من فروش سهام مخابرات به اورنج فرانسه نیز در حد یک گمانه‌زنی و حرف‌وحدیث‌های قدیمی است و اصلاً جنبه قطعیت کامل ندارد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
سلام فرانسه که ورشکسته ا قتصادی است
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹
اگر خريد إجرائي شود قيمت سهم بالاي ٣٠٠٠ تومان خواهد يود

مخابرات انقدر دارايي دارد كه قيمتهاي باور نكردي براي ان ثبت خواهد شد