بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
بنیاد در گذشته 22 هلدینگ و 200 شرکت داشت. پس از تشکیل یک کمیته 22 هلدینگ به 11 هلدینگ کاهش یافته و با هدف چابک سازی و افزایش بهره وری تقریبا 70 شرکت در معرض فروش، ادغام یا انحلال قرار گرفته اند که به این ترتیب تعداد شرکت‌های بنیاد به 150 شرکت کاهش می‌یابد.
کد خبر : ۱۵۷۵۱۳
نویسنده :
ارسالی
رئیس بنیاد مستضعفان گفتدر راستای افزایش بهره وری و چابکی سازمانی و همچنین واگذاری برخی از فعالیت های به بخش خصوصی 70 شرکت بنیاد مستضعفان در معرض فروش، ‌ادغام یا انحلال قرار دارند.

وی افزود: بنیاد مستضعفان هیچ بدهی مالیاتی پایان سال 92 ندارد و پس از اتمام تشریفات حسابرسی سال 93 بدهی مالیاتی هر چه قدر شود به سازمان امور مالیاتی پرداخت می شود.

به گزارش بورس نیوز به نقل از پایگاه خبری بنیاد مستضعفان،‌ محمد سعیدی‌کیا در نشست خبری امروز با بیان این‌که برنامه میان مدت بنیاد مستضعفان سه ساله است از تدوین برنامه پنجم این بنیاد خبر داد و افزود: توانمندسازی اجتماعی، رشد بهره‌وری و رقابت سالماز اهداف برنامه میان مدت پنجم بنیاد استکه جزییات برنامه تا دو ماه و نیم دیگر باید به تصویب هیات امنا برسد.

وی با بیان این‌که برای این‌که یک مدیر بتواند جهادی کار کند باید دیوان سالاری ها کم شود که خوشبختانه این مسئله در بنیاد با تفویض اختیارات گسترده به مدیران عملیاتی شده است. وی تصریح کرد: بنیاد در گذشته 22 هلدینگ و 200 شرکت داشت. پس از تشکیل یک کمیته 22 هلدینگ به 11 هلدینگ کاهش یافته و با هدف چابک سازی و افزایش بهره وری تقریبا 70 شرکت در معرض فروش، ادغام یا انحلال قرار گرفته اند که به این ترتیب تعداد شرکت‌های بنیاد به 150 شرکت کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که برخی از شرکت‌ها از طریق بورس تا دو هفته آینده واگذار می‌شود،‌ بیان کرد: مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان برای تجاری‌سازی ایده‌ها یکی از برنامه های دیگر بنیاد مستضعفان است. این کار در هلدینگ‌های مختلف آغاز شده و به خصوص برای اجرا و مشارکت در نقاط محروم مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که حسابرسی بنیاد در 30 شهریور برگزار شد، گفت: امسال بدون بند بازرسی حساب‌های بنیاد مستضعفان از سوی نمایندگان سازمان حسابرسی کل کشور به تصویب رسیده است.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های بنیاد همه مالیات خود را می‌دهند،‌ بیان کرد: هیچ بدهی مالیاتی تا پایان سال 92 نداریم و حسابرسی سال 93 هم انجام شده که هر چه قدر شود به سازمان امور مالیاتی پرداخت خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که از سال 84 تاکنون 3200 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌ایم،‌ گفت: رفع محرومیت مهم‌ترین برنامه بنیاد مستضعفان است و مسوولیتاین ماموریت به بنیاد علوی واگذار شده است و تمام کارها توسط این بنیاد انجام می‌شود.

سعیدی‌کیا با اعلام این‌که بنیاد علوی هفت برنامه خدمات حمایت، خدمات فرهنگی، پروژه‌های توانمندسازی، طرح‌های عمران و آبادانی مناطق محروم،خدمات اجتماعی-سلامت، سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی-فرهنگی و خدمات فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار دارد،‌ تشریح کرد: 9000خانوار که دارای دو معلول و بیشتر هستند با مشارکت چند سازمان دیگر ظرف سه تا چهار سال آینده خانه‌دار می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اصلاح صندوق وام حمایت از دانشجویان نخبه مناطق محروم برای امکان دریافت وام، تصریح کرد: یکی از نکات مهم کار بنیاد این است که ضمن سرمایه گذاری مشارکت مردم برای حفظ و تقویت منابع طبیعی، ‌احداث تجهیز برخی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان اهواز و آبادان ،‌ احداث مدرسه طی تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش و برگزاری دوره‌های فنی حرفه‌ای مانند آموزش قالبیافی با مشارکت شرکت فرش ایران و ..... فراهم می کنیم.

وی با اشاره به رفع مشکل حمل و نقل مناطق محروم با تخصیص وام کم بهره به مردم مناطق محروم از محل منابع بنیاد علوی بر اساس توافق با استانداری استان های منتخب توضیح داد : املاک علوی بر اساس آئین‌نامه به مردم واگذار می‌شود که تا کنون حدود 17 هزار سند به ارزش 42 میلیارد تومان واگذار شده است، پیش بینی می‌کنیم امسال این امار به 20 هزار سند برسد و با توجه به میزان پهنه زمین ها و شرایط اقتصادی خانوار های واجد شرایط دریافتکمتر از 10 درصد از قیمت این املاک را دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سالانه 30 درصد از سود بنیاد مستضعفان صرف برنامه های حمایتی و سرمایه گذاری های محرومیت زدایی طرح های بنیاد علوی می شود،‌ تاکید کرد: بر اساس قوانین مصوب بنیاد شرکت های بنیاد به کارهای کوچک وارد نمی‌شوند تا امکان رقابت سالم با بخش خصوصی بیشتر فراهم شود وی افزود: به عنوان مثال در بخش عمران و مسکن حداقل سقف ورد به پروزه ها از نظر سطح قیمت معادل 30 میلیارد تومان پیش بینی شده است که در سال آینده این سقف به یکصد میلیارد تومان خواهد رسید. کل پرسنل بنیاد 38 هزار نفر مشغول به کار هستند.

مهندس سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه تعداد کل پرسنل بنیاد در گروه و واحد اصلی حدود 38 هزار نفر هستند یادآور شد: کل فروش ما در سال 93 بالغ بر 24 هزار میلیارد تومان و سود حاصل آن حدود 4 هزار میلیارد تومان بوده است و در مجموع 1.5 درصد تولید ناخالص داخلی از اقتصاد کشور سهم بنیاد مستضعفان است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
بنیاد هیچ حمایتی از سهام شرکتهای خود نمیکند مثل کدما بورس نیوز بررسی کن
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
شرکتهای مردم رو مفت و مجانی صاحب شدید . مالیات هم ندید . شما دیگه نوبرشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
خدا کنه این طور باشه