بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
هدف دولت از تزریق نقدینگی به اقتصاد از طریق صنعت خودرو، تنها بالا بودن ضریب انتشار نقدینگی، این گروه می باشد و حال با اجرا شدن این طرح و اعطای تسهیلات به این گروه تورم اثر بخشی در اقتصاد ایجاد خواهد شد که البته آثار آن را تا حدودی در رشد نرخ دلا آمریکا شاهد هستیم.
کد خبر : ۱۵۷۷۹۲
نویسنده :
یارمحمدی
بسته حمایتی خروج از رکود، شامل سیاست هایی حساب شده بود که می تواند آثار مثبت زیادی بر اقتصاد کشور داشته باشد، دولت با این سیاست ها قصد تزریق نقدینگی به جامعه در جهت خروج از رکود دارد.

مدیر واحد مشاور سرمایه گذاری شرکت کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران ضمن بیان این مطلب، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: هدف دولت از تزریق نقدینگی به اقتصاد از طریق صنعت خودرو، تنها بالا بودن ضریب انتشار نقدینگی، این گروه می باشد و حال با اجرا شدن این طرح و اعطای تسهیلات به این گروه تورم اثر بخشی در اقتصاد ایجاد خواهد شد که البته آثار آن را تا حدودی در رشد نرخ دلا آمریکا شاهد هستیم.

مازیار فتحی در ادامه گفت: به نظر من نباید به طرح اعطای تسهیلات خرید خودرو تنها با دید حمایت دولت از این صنعت نگاه کرد چرا که در کنار افزایش فروش محصولات این شرکت ها و حمایت نسبی از آنها، به طور غیر مستقیم بر صنایع قبل و بعد خودرویی نقدینگی تزریق کرده و همه می دانیم که با این حجم نقدینگی تمامی مشکلات صنعت خودروسازان حل نخواهد شد و تنها می تواند رونق نسبی در اقتصاد ایجاد کند.

وی تأکید کرد: دولت برای تزریق پول به دنبال کانالی بود که ضریب زیادی داشته باشد و این صنعت با توجه به شرایطش، قطعاً می توانست بهترین هدف برای انجام این هدف باشد، چرا که اگر این نقدینگی در اختیار صنعتی مثل ساختمان و بخش مسکن قرار می گرفت با اینکه به صنعت فولاد و سیمان کمک زیادی می کرد اما تا انبوده ساز اقدام به اجرای پروژه جدید می کرد و آن را به نتیجه می رساند، زمان بسیار زیادی تلف می شد، بنابراین گروه خودرو بهترین گزینه برای دولت بود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با هدف دولت از اعطای وام خرید کالا گفت: به نظر من با توجه به اینکه صنعت خاصی به صنعت لوزام خانگی وابستگی زیادی ندارد، هدف دولت اعطای تسهیلات خرید لوازم خانگی، تزریق پول به صورت مستقیم به جهت ایجاد تورمی مناسب برای رونق به افراد حقیقی جامعه می باشد وگرنه این گروه اثر گذاری چندانی بر اقتصاد و صنایع دیگر ندارد.

فتحی گفت: با توجه به اجرای این طرح ها و آثار مثبت آنها بر خروج از رکود اقتصادی کشور، قطعاً بازار سرمایه نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و با لغو تحریم ها، افزایش مراودات تجاری و ورود سرمایه گذار خارجی صنایع با رونق همراه می شوند و در کوتاه مدت نیز با رشد نرخ دلار شرکت های صادرات محور که اغلب آنها دلار را در بودجه خود در محدوده 3250 تا 3300 تومان برآورد کرده اند و با افزایش درآمد همراه خواهند شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با این توصیفات و با توجه به اینکه افت قیمت ها در بازار بورس نسبت به ماه های شهریور و مهر کمتر شده و حجم معاملات با اینکه چشمگیر نیست اما بیشتر از گذشته شده است، به نظر می رسد هر چه به پایان سال مالی جاری نزدیک می شویم آهنگ صعود قیمت سهام شدت می گیرد و پیش بینی می شود روند بازار با شیب بسیار ملایمی از ابتدای سال آینده صعودی شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
KAZAKHSTAN
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
یعنی تاثیر وام 25 میلیون تومانی خودرو خیلی سریع در نرخ ارز نمایان شد ولی تو بازار سرمایه حتی مانع ریزش قیمت سهام خود خودروییها هم نشد و فقط اهنگ ریزش بازار را کندتر کرده؟!!!!! واقعا نمیدونم شما کارشناسی که این حرفا میزنی یا از دولت پول گرفتی که بیای این بهانه های چرند را به هم ببافی و تحویل ملت بدی؟!!
فرهاد
KAZAKHSTAN
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
یعنی تاثیر وام 25 میلیون تومانی خودرو خیلی سریع در نرخ ارز نمایان شد ولی تو بازار سرمایه حتی مانع ریزش قیمت سهام خود خودروییها هم نشد و فقط اهنگ ریزش بازار را کندتر کرده؟!!!!! واقعا نمیدونم شما کارشناسی که این حرفا میزنی یا از دولت پول گرفتی که بیای این بهانه های چرند را به هم ببافی و تحویل ملت بدی؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
سلام حمایت دولت از خودروسازها حمایت انتخاباتی بود وخریدن رای و پشتیبانی انتخاباتی خودرو سازها مهمترین دلیل است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
فعلا که بورس در حال سقوطه !!


یکی یکی داره حمایت های مهم نماد های اصلی شکسته میشه نمونه ش خپارس که حمایت 855 و 838 رو شکست .

یعنی رفت برای 580 حالا شما هی بیاین داستان سر هم کنید .
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
جالب است که برنامه های دولت برای ازبین بردن رکود فقط به ضرر مردم تمام میشود.نه صنعت رونقی میگیرد و نه بازار فقط دلار گران تر میشود تا مردم رکود و تورم را با هم تجربه کنند!!!!