بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر : ۱۶۴۷۳۴
«حسن ایزدان » در گفتگو با ایلنا در خصوص گمانه زنی‌ها در مورد افزایش 12 درصدی مستمری بازنشستگان بالای حداقل بگیر گفت:  مستمری این بازنشستگان طبق ماده ۹۶ براساس هزینه زندگی و همچنین تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار تعیین شود و از اینرو با توجه به افزایش 14 درصدی مزد سال 95 نباید میزان افزایش مستمر‌ها کمتر از این مقدار باشد.

ایزدان ادامه بابیان اینکه سال گذشته مستمری حداقل بگیران 17 درصد و بالای حداقل بگیران 15 درصد افزایش یافت؛ ادامه داد:  اگرچه حداقل بگیران یک اکثریت 55 درصدی از جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی را تشکیل می دهند اما جمعیت مستمری بگیران بالای حداقلی نیز خواستار افزایش واقعی مستمری‌های خود هستند و از اینکه مستمری‌های آنها کمتر از دیگران افزایش یافته دلسرد می‌شوند.

بازرس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران تاکید دارد که داستانی که سال گذشته در مورد کارگران بازنشسته بالای حداقل بگیر افتاد نقض ماده 96 قانون تامین اجتماعی است؛ افزود: این اتفاق موجب می‌شود که افراد شاغلی که درآمدشان به مراتب بیشتر از حداقل‌های قانونی است تمایلی به پرداخت حق بیمه واقعی نداشته باشند و در مقابل از خدمات بیمه‌های عمر  خصوصی استفاده کنند.

ایزدان تصریح کرد: درنهایت واریز حق بیمه شاغلان بالای حداقل بگیر به سازمان های بیمه گر خصوصی موجب می  شود که ورودی‌های صندوق تامین اجتماعی که یک صندوق درآمد هزینه‌ای است کاهش یابد و با کسری منابع رو برو شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بازنشسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
واقعا خجالت نمي كشيد كارگررا چي فرض كرديد؟ براي يك مدير درجه 2 صد وپنجاه ميليون نومان حقوق تعيين مي كنيد برا ي كارگر 900 هزار تومان ؟
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
این چه عدالتی است که در مسولین مسلمان است مگر این نیست که ما کارگرها طبق قانون کار هم پرداخت داشتیم و هم بازنشت شدیم چرا زمان پرداخت باید طبق کارمند دولت با ما حساب و کتاب می کنند و در صورتی هیچ مزایای کارمند ی که دارند به ما نمی دهند ایا این عدالت درست است