بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر : ۱۶۶۱۵۶

به گزارش سایپا نیوز، در نشست تحلیلی صنعت خودرو که به همت کارگزاری بانک کشاورزی برگزار شد، حسن قره‌ئی قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک گروه سایپا با اشاره به اینکه محصولات جدید گروه سایپا از سال 97 برروی پلتفرم جدید به بازار عرضه خواهد شد، گفت: تا پایان سال جاری 4 محصول جدید سایپا تجاری خواهد شد.

وی افزود: ساندرو جدید (کراس اور)، چانگانCS35، خودرو 212 (بر روی پلتفرم تیبا) و پادرا محصولات جدید گروه سایپا خواهند بود. همچنین با خودروسازان جهانی در حال مذاکره ایم، که مذاکره با سیتروئن به امضاء قرارداد نزدیک شده است.

قره‌ئی تصریح کرد: در حال حاضر بر روی دو پلت فرم جدید و مدرن SP1 و SP0 کار می کنیم و بازارهای هدف ما نیز کشورهای روسیه، ترکیه و برخی کشورهای خاورمیانه و حوزه CIS خواهند بود.

قره ئی گفت: در تولید ملی، پتانسیل افزایش سهم خودرو از 3.2 درصد به 5 درصد تولید ناخالص ملی را داریم. همچنین پیش بینی می شود، سرعت رشد فروش خودرو ادامه داشته باشد و با توجه به این وضعیت امکان رسیدن به بودجه هدف گزاری شده در گروه سایپا را داریم.

وی با اشاره به روند تولید گروه سایپا گفت: در مهرماه سال گذشته روند تولید گروه سایپا به کمترین میزان خود رسید ولی تولید روزانه از آن زمان تا تیرماه امسال، 161 درصد رشد داشته است. همچنین فروش و پیش فروش خودرو نیز بیش از این نسبت رشد داشته است.

قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه سایپا گفت: از ابتدای سال 94 تا خردادماه سال جاری سهم بازار گروه سایپا 4.7 درصد رشد کرده و برنامه داریم امسال سهم بازار را از 36.2 درصد در ابتدای سال 95 به 42 درصد در اسفند ماه سال جاری برسانیم و سهم بازار گروه سایپا در خرداد ماه سال جاری به 38.5 درصد رسیده ‌است.

وی گفت: امسال قصد افزایش 42 درصدی تولید را داریم که تاکنون 19 درصد از آن را محقق کرده ایم که بیش‌ترین رشد میزان تولید در کشور است و تا پایان سال هم قطعا به عدد 42 درصد خواهیم رسید. همچنین میزان فروش و پیش فروش محصولات در 4 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته بیش از 230 درصد رشد داشته است.

قره‌ئی افزود: گروه سایپا در سال جاری فروش صادراتی 34 هزار دستگاه و 20 میلیون دلار خدمات و قطعه یدکی را هدف گذاری کرده است.

قائم مقام مرکز مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک گروه سایپا با اشاره به مطالعات گسترده در زمینه بازاریابی بین المللی در گروه سایپا از احداث سایت 20 هزار دستگاهی جوینت ونچر در الجزایر خبر داد و ضمن تشریح روند ادامه مذاکره با خودروسازان برتر جهانی گفت: در سال جاری قصد داریم در قالب جوینت ونچر گروه سایپا و رنو (رنو پارس) 80 هزار دستگاه از محصولات رنو را تولید و روانه بازار کنیم.

وی همچنین در ارتباط با تولید در شرکت جوینت ونچر سایپا و سیتروئن گفت: محصولات تولیدی این شرکت محصولات روز دنیا خواهد بود و دامنه قیمتی آنها بین 45 تا 120 میلیون تومان است. همچنین با شرکت نیسان و کیا نیز مذاکراتی برای برگشت به ایران انجام شده است.

وی در ادامه گفت: فروش قراردادهای جوینت ونچر که در قالب فروش سهام و سرمایه گذاری مشترک برای تولید محصولات جدید می باشد برای این شرکت آورده نقدی به همراه خواهد داشت.

قره‌ئی همچنین درباره بودجه سال 1395 شرکت گفت: در گروه سایپا برنامه تولید 530 هزار دستگاه و صادرات 34 هزار دستگاه را برای کسب سود 400 میلیارد تومانی وجود دارد.

قره یی در خصوص اضافه عرضه یا کمبود تقاضا بدلیل عدم توانایی خرید تصریح کرد: در خرداد و تیر ماه امسال ثبت نام ماهیانه به حدود 70 هزار دستگاه رسیده که بسیار مناسب بوده است و بنظر می رسد در صنعت تقاضای نهفته وجود دارد اما بدلیل بالا بودن نرخ بهره بانکی مردم قدرت خرید ندارند و در سال جاری با تداوم روند کاهش نرخ سود سپرده بانکی این مشکل برطرف خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر