بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
کد خبر : ۱۶۷۰۱۳

این بازیگر پیشکسوت گفت: در این سینما که درگیر مافیا و باندبازی است، کسانی کار می‌کنند که دست راست و چپ خود را نمی‌شناسند.
زهره صفوی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی ذاکرنیوز در خصوص میزان مطالعه خود اظهار داشت: من خیلی کتاب می‌خوانم که بیشتر آن‌ها در زمینه مطالعات قرآنی است و برایم اثر روانی بسیاری دارد.
این بازیگر درباره نقش هنرمندان در ترغیب مردم به کتابخوانی گفت: برای ترغیب مردم به کتاب خواندن نمی دانم باید چه کرد، تا کنون به این فکر نیفتادم.
وی درباره چگونگی جذب افراد به کتابخوانی اظهار داشت: بستگی به روحیه اشخاص دارد که جذب چه نوع کتاب‌هایی شوند. کتاب خواندن اعتیاد می‌آورد، من به کتاب‌های مذهبی معتادم و اگر یک شب نخوانم حالم بد می‌شود.
این بازیگر با بیان اینکه اکثر هنرمندان پیشکسوت بیکار هستند، گفت: سینما آلوده، بدبخت و مریض است. در این سینما که درگیر مافیا و باندبازی است، کسانی کار می‌کنند که دست راست و چپ خود را نمی‌شناسند. چنین افرادی نقش‌های کلیدی بازی می‌کنند و جایی برای ما که در این کار فرتوت شدیم وجود ندارد، من هنوز در حدی نیستم که نتوانم بازی کنم، اما نقشی برایم وجود ندارد.
صفوی در پاسخ به این سوال که برای نجات سینما چه باید کرد، گفت: باید فعالیت کرد، بزرگان و مسئولان باید فکری اساسی کنند. با گفته من هیچ اتفاقی نمی‌افتد و اگر وضعیت به همین منوال پیش رود، سینما منقرض می‌شود. باید به پیشکسوت‌ها ارزش داد و هرکسی را به این فضا راه نداد، بازیگری باید بر اساس ضوابط باشد، اما این روز ها درگیر روابط است. با رابطه های آلوده می‌آیند و نقش‌های خوب بازی می‌کنند و بازیگران پیشکسوت بیکارند.
وی بیان کرد: من این روزها مشغول خانه‌داری هستم و بیشتر وقتم را قرآن میخوانم و چون مستاجرم در حال اسباب کشی نیز هستم.
این بازیگر به علاقه‌مندان دنیای بازیگری توصیه کرد: به نظر من وارد این کار نشوید، چون با وضعیت فعلی سینما رو به فنا شدن است. به جای سینما مهندسی و پزشکی و رشته های دیگر بخوانید. در گذشته می‌گفتند اول رئیس جمهوری و بعد بازیگری سخت‌ترین و باشخصیت‌ترین کار است، اما الان بازیگری هیچ اهمیتی ندارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر