بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
در گفتگو با مدیرعامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان مطرح شد:

بررسی رویدادهای خوشایندی که نوید دهنده بهبود شرایط بورس هستند

در شرایطی که اغلب فعالان بازار سرمایه به دلیل عدم انتظار جهت تقسیم سود نقدی مناسب در مجامع شرکت ها ناشی از اوضاع نامناسب سودآوری آنها تمایلی به حضور در مجامع نداشتند، انتشار گزارش های عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری شرکت ها که نسبت به دوره مشابه سال گذشته و حتی در برخی از موارد نسبت به پیش بینی های اولیه مناسب ارزیابی می شود، اتفاق خوشایندی به شمار می رود که در شرایط فعلی رخ داده و به نظر می رسد موجب تحرکات مثبت در بازار سرمایه و نیز افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه آن نسبت به هفته های گذشته شده است.
کد خبر : ۱۶۷۱۸۲
نویسنده :
جمشیدی

روند کلی بازار سرمایه با توجه به گذر از فصل برگزاری مجامع عمومی شرکت ها و تغییرات مدیریتی در سازمان بورس رو به بهبودی است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایطی که اغلب فعالان بازار سرمایه به دلیل عدم انتظار جهت تقسیم سود نقدی مناسب در مجامع شرکت ها ناشی از اوضاع نامناسب سودآوری آنها تمایلی به حضور در مجامع نداشتند، انتشار گزارش های عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری شرکت ها که نسبت به دوره مشابه سال گذشته و حتی در برخی از موارد نسبت به پیش بینی های اولیه مناسب ارزیابی می شود، اتفاق خوشایندی به شمار می رود که در شرایط فعلی رخ داده و به نظر می رسد موجب تحرکات مثبت در بازار سرمایه و نیز افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه آن نسبت به هفته های گذشته شده است.

ناصر آقاجانی با بیان اینکه در حال حاضر بازار سرمایه لیدر ندارد، افزود: این موضوع اتفاق خوبی ارزیابی می شود. چرا که در شرایط فعلی نقدینگی در بازار سرمایه در اغلب صنایع در حال گردش است و علیرغم ماه های گذشته تمرکز سهامداران تنها به یک گروه خاص معطوف نیست.

وی ادامه داد: صنایع مناسب از لحاظ بنیادی همچون معدنی، پالایشی و فلزات اساسی که بر روند شاخص کل بورس نیز اثر گذارند مورد توجه اهالی تالار بازار قرار گرفته اند.

البته این موضوع بدان معنی نیست که گروه خودرو از لحاظ بنیادی مناسب نیستند یا اینکه حرفی برای گفتن در بورس ندارند، بلکه موید این مطلب است که برخلاف ماه های گذشته که فعالان بازار سرمایه به مواردی همچون اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها توجه ویژه ای داشتند، اکنون به فاکتورهای اثر گذار بر وضعیت بنیادی و سودآوری شرکت ها همچون روند جهانی قیمت فلزات اساسی و نفت توجه می کنند.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اشاره کرد و در این خصوص ابراز داشت: طی دو سال گذشته فاصله کسب بازدهی در بازار پول و سرمایه بسیار زیاد شده و همواره بازار پول برای سرمایه گذاران ریسک گریز بویژه سرمایه گذاران با سرمایه بالا جذاب تر بوده است. بر این اساس به نظر می رسد با وجود آنکه نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یافته اما هنوز سرمایه گذاران از کسب بازدهی مناسب بدون ریسک از محل سپرده گذاری در بانک ها یا اوراق مشارکت نا امید نشده اند و انتظار دارند تا سیر کاهش سود بانکی متوقف شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان افزود: به نظر می رسد نگرانی ها برای عدم اجرایی شدن سیاست های دولت در خصوص کاهش نرخ سود بانکی و تبعیت بانک ها از این دستورالعمل موجب تردید نگرانی سرمایه گذاران شده است. حال آنکه با توجه به بهبود سیاست های دولت در حوزه اقتصادی و سیاسی مسیر برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه فراهم شده است. به گونه ای که می توان گفت عملکرد مناسب اغلب شرکت ها در دوره سه ماهه اول سال جاری، افزایش مقدار فروش نفت و نیز رشد بهای آن در بازارهای جهانی از جمله عوامل مهمی است که بهبود وضعیت بازار سرمایه را نوید دهد.

آقاجانی در خاتمه افزود: علاوه بر موارد عنوان شده، پیش بینی نشریات یا موسسات خارجی از عدم ریزش قیمت جهانی نفت به محدوده کمتر از 35 دلار و تثبیت آن در محدوده قیمتی 70 دلاری در کنار اجرای طرح یکسان سازی ارز توسط دولت و بانک مرکزی از جمله اخبار و رویدادهایی است که تبعات مثبت آن طی ماه های آتی در اقتصاد کشور و بازار سرمایه نمایان خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
بازار رفت واسه استراحت بهتره اگه تو فروش عقب افتادید لا اقل نخواهید با عجله میانگین خرید ها تون رو کم کنید ریزش هم چنان ادامه دارد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
وقتی شاخص رو با بلوک زدن نگه میزارن این دقیقا نشان دهنده همین نکته هست که بازار با دلایل بنیادی رشد کرده و نه فقط به خاطر تزریق از طرف یک صندوق خخخخخخ .
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
خواهشا بسه دیگه
روند رو به رشد ..... روند روبه رشد راه انداختین
رییس جدید فقط و فقط دستور معاملات بلوکی میده
برین توی تاثیر در شاخصا نگاه کنین اکثر سهام ها قرمزند
فقط باید این دولت و رییس جمهور عوض بشن تا اقتصاد عوض بشه
بورس نیوز دیگه از این تیترها ننویس خواهشا
صادقانه بنویس
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
بازار هیچ مشکلی نداره و وقت خرید پالایشی هاست وقتو از دست ندهید این قیمت ها بخاطر داشته باشی بعد از 2 ماه دیگه چک کنید قیمتو و هیچ بازاری مثل بازار بورس نمیشه ازش پول داربیاری بشرط اینکه بدونی چه سهمیو داری میخری
امید
-
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
باسلام با تک نرخی شدن ارز گروه پالایشگاهی و پتروشیمی عالی میشند قیمتشون شک نکنید و بخرید و سودشو ببرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
همش میگن بزک نمیر یهار میاد.
خدا نگذره از اینا که سه ساله مارو بردن تو ضرر 50درصدی و اجازه نمیدن ضررمون جبران بشه فقط شاخصو باد میکنن. هیچ هم بعید نیست چند وقت دیگه حباب جباب کنن در حالیکه ما تو ضرریم.
بانک دی خرید 3 سال قبل 250 الان 130
بانک صادرات ...خرید 130 الان 90 و بسته
سایپا 4 ماه قبل خرید 197 الان 117
صنعت بیمه خرید 3 سال قبل 220 الان 150
سرمایه گزاری ملت خرید 3 سال قبل 135 الان 88
کلا دارایی من تو بورس نابود شده البته خیلیا مثل من هستن.کاش هرگز وارد بورس نمیشدم ولی به دعوت مقامات بالا در سال 92 اعتماد کردم و نتیجش اینه. تا ما باشیم به حرف اینا گوش نکنیم.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
با سلام امید جان وقتی هدف زنگنه از وزیر شدن فقط بخاطر ورشکست کردن وانتقام گیری از صنایع پالایشی وپتروشیمی هست حتما برای ان روز این صنایع هم تدبیری اندیشیده است