بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر : ۱۶۷۲۴۸
«شاپور محمدی» در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از احیای فراکسیون بازار سرمایه در مجلس استقبال کرد و افزود: مصوبات مجلس در طرح ها و لوایح مهم مانند لایحه رفع موانع تولید و انعقاد تفاهمنامه مشترک همکاری بین مرکز پژوهش‎های مجلس و سازمان بورس، دارای ظرفیت های قابل توجهی برای رشد و توسعه بازار سرمایه است.
وی اضافه کرد: حمایت بیشتر قوه مقننه برای ارتقا و رونق بازار سرمایه ضرورت دارد.
«محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در این دیدار بر لزوم بازنگری در قوانین موجود در بخش سازمان بورس اوراق بهادار تاکید کرد و گفت: به مسئولان سازمان بورس پیشنهاد می شود طرح جایگزین خود را برای قوانینی که در سال های گذشته تصویب شده و نیازمند تغییر است، به کمیسیون اقتصادی ارایه کنند.
پورابراهیمی به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی و لزوم ارایه پیشنهادهای سازمان بورس، ارکان بازار سرمایه، نهادهای مالی و کانون ها و نهادهای سرمایه گذاری به کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد.
وی درباره اصلاح ماده 241 قانون تجارت گفت: در این باره، منتظر پیشنهادهای سازمان بورس هستیم تا با پیگیری از طریق کمیسیون اقتصادی مجلس ابهام های موجود درباره نقل و انتقال سهام و سایر مشکلات این ماده از قانون مرتفع شود.
پورابراهیمی از تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس دهم خبر داد و افزود: در مجلس دهم افراد صاحبنظر و متخصص در بازار سرمایه حضور فعال تری دارند و باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف بازار سرمایه و بهبود شرایط اقتصادی کشور استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، شاپور محمدی در پنجم مردادماه پس از تصویب شورای عالی بورس و تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی، به عنوان رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.
محمدی پس از آغاز به کار در مسئولیت جدید، اعلام کرد بخشی از ساختارها و قوانین بازار سرمایه را تغییر می دهد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
وجدان یگانه محکمه ای ایست که احتیاج به قاضی ندارد کسانی که در این سه سال با سرنوشت یک عده سهامدار خرد بازی کردند انشالله تاوان سختی را خواهند داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
منع حضور بازنشستگان چندشغله در هیات مدیره شرکت های بورسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
حذف حقوق ها و پاداش های چندصد میلیونی هیات مدیره شرکت های بورسی= افزایش سود هر سهم