بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، 21 نماد معاملاتی بیش از 7 روز کاری است که متوقف مانده اند، اداره نظارت بر ناشران بورسی در گزارشی که اخیراً روی سامانه کدال قرار داده، در خصوص آخرین اقدامات و پیگیری هایی که تاکنون انجام شده، شفاف سازی کرده است.
کد خبر : ۱۶۹۵۱۶
نویسنده :
یارمحمدی

اداره نظارت بر ناشران بورسی و فرابورسی گزارش آخرین وضعیت نمادهای متوقف را منتشر کرد تا دلایل توقف و اقدامات لازم به منظور بازگشایی نمادهای معاملاتی که بیش از 7 روز متوقف مانده اند را به اطلاع سهامداران برسانند.

به گزارش بورس نیوز، از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، 21 نماد معاملاتی بیش از 7 روز کاری است که متوقف مانده اند، اداره نظارت بر ناشران بورسی در گزارشی که اخیراً روی سامانه کدال قرار داده، در خصوص آخرین اقدامات و پیگیری هایی که تاکنون انجام شده، شفاف سازی کرده است.

بر اساس این گزارش، علیرغم پیگیری های مکرر بانک های صادرات، تجارت، ملت، سینا و پست بانک به دلیل عدم برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی 94 متوقف شده و با رفع ابهام در برگزاری مجمع بازگشایی خواهند شد. در این خصوص نکته قابل توجه این است که برگزاری مجامع بانک ها به دلیل عدم تأیید صورت های مالی آنها توسط بانک مرکزی با مشکل مواجه شده اند.

4 نماد معاملاتی "خنصیر" ،"تپمپی"، "خریخت" و "شمواد" نیز به دلیل عدم ارائه تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 94.12.30 متوقف مانده اند.

نماد معاملاتی "مرقام" که از 24 شهریور ماه سال جاری متوقف شده نیز باید در خصوص اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 96.06.31 شفاف سازی کند. در کنار این نماد معاملاتی که قبل بسته شدن رشد قیمتی بیش از 40 درصدی را به ثبت رسانده بود نماد شرکت کنتورسازی ایران نیز از اواسط شهریور ماه به دلی ابهام ر خصوص اطلاعات ارائه شده به سازمان همچنان متوقف مانده است.

شرکت شیشه و گاز نیز نزدیک به 3 ماه است که باید به سازمان اطلاعات تکمیلی در خصوص تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 را ارائه کند که علیرغم پیگیری های انجام شده تاکنون اطلاعاتی به سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر ارسال نشده است.

"شپلی" نیز به دلیل ابهاماتی که در خصوص برنامه افزایش سرمایه اش مطرح می باشد از 13 اردیبهشت ماه همچنان متوقف مانده است. نماد معاملاتی آلومینیوم ایران نیز که در تاریخ 94.07.29 به دلیل اعلام تعدیل پیش بینی و تعیین تکلیف نهایی صورت های مالی شرکت متوقف گردیده است و بدیهی است بعد از تعیین تکلیف نهایی صورت های مالی شرکت توسط مجمع عمومی عادی سالیانه و ارائه و ثبت تصمیمات مجمع، نماد شرکت قابل بازگشایی خواهد بود.

در بین دیگر نمادهای متوقف نام "خاهن"، "تاپیکو"، "اخابر"، "حفارس"، "رمپنا" "کنیلو" نیز به چشم می خورد که به ترتیب به دلیل ابهام در انعقاد برخی قراردادهای شرکت با خریداران و برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت متوقف مانده و بعد از ارائه اطلاعات کامل و شفاف به تابلوی معاملات بورس باز خواهند گشت.

طولانی ترین زمان توقف نماد در بین این 21 شرکت مربوط به شرکت صنایع کاشی اصفهان می باشد که همانطور که بارها در گزارش های مختلف عنوان شده، عدم ثبت صورت جلسه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده سال 92، عدم ارایه صورت های مالی حسابرسی شده سالانه سال 93، عدم برگزاری مجمع عممی عادی سال 93 و عدم ارائه صورت های مالی در سال 94 و بودجه سال 95 دلایل توقف این نماد معاملاتی از 92.09.02 تاکنون می باشد.

بر این اساس در بین شرکت های فرابورسی نیز 3 بانک ایران زمین، دی و گردشگری به ترتیب به دلیل تغییر با اهمیت اطلاعات واقعی سال مالی 93 نسبت به آخرین پیش بینی سال مذکور و رفع مبانی عدم اظها نظر حسابرس نسبت به صورت ها مالی 93 برای "وزمین"، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و عادی به طور فوق العاده برای "ودی" و تهدیل سود هر سهم به موجب اعلام بانک گردشگری همچنان متوقف مانده اند.

همچنین نماد معاملاتی "اپرداز" مربوط به شرکت آتیه پرداز نیز به دلیل ابهام تعدیل در سود هر سهم مالی 95 از 7 مهر ماه سال جاری متوقف شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
من سهام مخابراتی راه دور و شرکت ساختمان اصفهان راخریدم بیش از هفت سال است که اثری از این شرکت هانیست وداستان شیرین من بدو اهو بدو ............ایا سازمان بورس دراین مورد رسالتی ندارد!!!!!!!!!!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
اگرقصوری از نظر بیلان کاری دارند مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره پاسخگو هیتند سازمان بورس بعنوان متولی شدیدا" برخورد نماید اگر هم سهامداران متضرر شده اند حقشان را مطالبه نماید نباید مدتها از تابلو بورس حذف شود حقوقهای متولی ها مکر از جای دیگری پرداخت میشود ؟؟؟ واقعا" متاسف هستم هیچ کس پاسخگو نیست ؟؟؟
علی
GERMANY
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
گویا «فایرا» جزو خط قرمز بورس نیوز بوده و قرار نیست در مورد این سهم مزخرف گزارش و حتی کلمه‌های خبر ارائه دهد!! آیا نباید سهامداران بدانند در یکسالگی بسته شدن نماد این شرکت بی‌در و پیکر، چه اتفاقی افتاده و سازمان عریض و طویل بورس و بویژه اداره فخیمه «نظارت بر ناشران بورسی و فرابورسی» بخودش زحمت داده و بفرمایند با این شرکت متخلف که نه تنها سالهاست ریالی سود به سهامداران نداده بلکه اصل سرمایه آنها را نشانه گرفته، چه برخوردی(!) کرده؟!