بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
نائب رئیس هیأت مدیره صنایع شیمیایی سینا عنوان کرد:

افزایش ظرفیت محصولات شرکت تا پایان مهر ماه/ آثار مالی رشد تولید در سال جاری

با توجه به اینکه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تمدید نشد، افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی های شرکت صنایع شیمیایی سینا نیز مستلزم پرداخت مالیات می باشد و منتفی اعلام شده است مگر اینکه مهلت استفاده از معافیت مالیاتی مجدداً تمدید گردد.
کد خبر : ۱۶۹۸۳۹
نویسنده :
یارمحمدی

مدتی قبل خبرهایی مبنی بر افزایش سرمایه قابل توجه و برنامه های جدید شرکت صنایع شیمیایی سینا در بین اهالی تالار بورس مطرح شده بود اما هنوز از افزایش سرمایه 1900 درصدی شرکت خبری منتشر نشده است.

در همین ارتباط نائب رئیس هیأت مدیره شرکت صنایع شیمیایی سینا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به اینکه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تمدید نشد، افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی های شرکت صنایع شیمیایی سینا نیز مستلزم پرداخت مالیات می باشد و منتفی اعلام شده است مگر اینکه مهلت استفاده از معافیت مالیاتی مجدداً تمدید گردد.

فریدون مجلسی در ادامه افزود: در حال حاضر برنامه افزایش سرمایه به میزان 100 درصد از محل آورده نقدی در دستور کار قرار دارد که مقدمات لازم برای اجرای آن هم از طرف شرکت و هم از طرف سازمان بورس صورت گرفته است و به زودی اجرا خواهد شد.

وی تأکید کرد: تجدید ارزیابی در شرایط فعلی برای "شسینا" مزیت چندانی ندارد و رسیدن ارزش دارایی های شرکت به مقادیر واقعی تحت تأثیر کاهش ارزش ریال در برابر دلار می باشد و این امری است که نتیجه سیاست گذاری های دولت می باشد و نباید مجموعه مالیات این کاهش ارزش را پرداخت کند، به همین دلیل افزایش سرمایه از این محل با توجه به هزینه مالیاتی که ایجاد می کند منتفی اعلام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به انحصاری بودن محصولات شرکت صنایع شیمیایی سینا گفت: در حال حاضر "شسینا" متانول را به فرمالین تبدیل می کند و تقریباً محصولات این مجموعه همچون هگزامین و پارافرمالدئید به صورت انحصاری می باشد. پارافرمالدئید یکی از محصولات اصلی این مجموعه است که بخش عمده آن صادرات می شود، اما ظرفیت فعلی این شرکت توانایی پوشش نیاز بازارهای خارجی را ندارد. بر همین اساس در نظر داریم تا پایان مهر ماه سال جاری ظرفیت تولید پارافرمالدئید را دو برابر کنیم و مجدداًً با توجه به هزینه هایی که صرف شده و امکاناتی که فراهم شده به همین اندازه ظرفیت تولید این محصول را افزایش دهیم که این امر بعد از استراحتی دو تا سه ماهه آغاز خواهد شد و تا پایان بهار سال 96 عملیاتی خواهد شد.

مجلس ادامه داد: پس از انجام این برنامه به دنبال آن هستیم تا خود را از دام محدودیت عرضه محصولات و انحصاری بودن رها کنیم و به فکر تولید محصولات زیردستی و متنوع باشیم.

نائب رئیس هیأت مدیره صنایع شیمیایی سینا در رابطه با طرح های توسعه دیگر مجموعه عنوان کرد: هر طرح توسعه ای مستلزم تدارک نقدینگی می باشد، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی می توانست انجام طرح ها و برنامه های "شسینا" با سهولت بیشتری همراه کند، این مجموعه از امکانات اصلی زیر بنایی همچون دفاتر، آزمایشگاه ها و دیگر شرایط بر خوردار است و همچنین وسعت لازم جهت توسعه را نیز دارا می باشد. اما کمبود نقدینگی و پایین بودن گردش سرمایه اجرای طرح های توسعه جدید را سخت تر کرده است.

مجلسی گفت: در صورت بقای دولت قبلی شرکت صنایع شیمیایی سینا با بحران مواجه می شد و اگر برجام نبود کاملاً از میان می رفت.

فریدون مجلسی در خصوص آثار مالی اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت تولید پارافرمالدئید اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده تولید و فروش شرکت مربوط به محصول پارافرمالدئید می باشد با افزایش ظرفیت تولید آن سود هر سهم این شرکت بیش از دو برابر خواهد شد چرا که با افزایش تولید، کاهش هزینه های تولید نیز صورت می گیرد، سرمایه گذاری هایی که قبلاً انجام شده هم به ثمر می نشیند و هزینه سرمایه گذاری جدید کاهش می یابد. بنابر این قطعاً افزایش تولید و صادرات پارافرمالدئید می تواند بر سودآوری این سهم اثر قابل توجهی داشته باشد اما در رابطه با مقدار آن فعلاً نمی توان اظهار نظر کرد و باید پس از اجرای آن بررسی انجام گیرد.

وی در خاتمه افزود: علاوه بر تمامی موارد مذکور، شرکت صنایع شیمیایی سینا اصلاح روش تولید پارافرمالدئید را نیز در دستور کار خود قرار داده است. در حال حاضر این شرکت دو برج تولید فرمالین دارد و یکسال فرصت دارد تا روش تولید جدید برای این محصول را اجرایی کند، که البته انجام این برنامه نیاز به صرف سرمایه زیادی ندارد ولی تغییر در سودآوری شرکت را به ارمغان خواهد آورد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
معافیت تجدید ارزیابی که اوکی شد