بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر : ۱۷۰۰۴۴

خبرگزاری میزان-قاضی حیدری گفت: تریلر ترانزیتی حاوی 518 کیلوگرم هروئین خالص که قصد انتقال مواد به کشور ترکمنستان را داشت، شناسایی و متوقف شد.

دستگیری قاچاقچی بین المللی ترکیه‌ای در گمرک لطف آباد / 518 کیلوگرم هروئین خالص کشف و ضبط شد«قاضی حیدری» معاون دادستان مشهد در گفت‎وگو با خبرنگارگروه حقوقیو قضاییخبرگزاری میزان، از کشف و ضبط 518 کیلوگرم هروئین خالص خبر داد و گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی با رصد اطلاعاتی به سرنخ‌هایی مبنی بر فعالیت افرادی در زمینه انتقال مواد مخدر در پوشش ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه رسیدند، طی بررسی‌ها مشخص شد قاچاقچیان مذکور از اتباع کشور ترکیه هستند و با استفاده از کامیون‌های ترانزیتی و به صورت بین‌المللی اقدام به جابجایی مواد مخدر می‌کنند.

وی تصریح کرد: این قاچاقچیان در اوایل تیرماه سال جاری درصدد بودند محموله سنگین مواد مخدر از نوع هروئین را که از کشور همسایه بارگیری کرده بودند از طریق شاهراه‌های مرزی به ترکمنستان منتقل کنند.

قاضی حیدری اضافه کرد: با روشن شدن مسیر انتقال مواد مخدر ماموران اداره اطلاعات «شهرستان درگز» نیز با هماهنگی دادستان این شهر وارد عمل شدند و بدین ترتیب پوشش‌های اطلاعاتی تا آخرین نقطه مرزی ادامه یافت.

وی افزود: تریلر ترانزیتی در حالی که بار مبلمان داشت به گمرک لطف آباد وارد شد تا از آن طریق مواد مخدر را به کشور ترکمنستان منتقل کند اما ماموران هوشیار گمرک با استفاده از دستگاه «ایکس ری» و در آخرین مرحله از عملیات مواد مخدر مذکور را کشف کردند و راننده ترکیه‌ای تریلر نیز دستگیر شد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: این قاچاقچی بین المللی در ابتدا عنوان کرد که فردی کارتن‌های حاوی مواد مخدر را به جای سیگار به من داده است که آن‌ها را به آسیای میانه منتقل کنم، قاچاقچی مذکور برای رهایی از چنگ قانون مبلغ 10 هزار دلار رشوه به کارکنان گمرک لطف آباد پیشنهاد کرد ولی ماموران گمرک با رد پیشنهاد وسوسه انگیز این فرد مراتب را صورت جلسه کردند.

قاضی حیدری افزود: در بازرسی از تریلر حامل مبلمان مقدار 518 کیلوگرم هروئین خالص کشف و ضبط شد و متهم با هماهنگی‌های قضایی به مشهد انتقال یافت تا ادامه تحقیقات درباره ترانزیت بین المللی مواد مخدر به کشورهای آسیای میانه صورت گیرد.

معاون دادستان مشهد در پایان ضمن قدردانی از زحمات دادستان شهرستان درگز و اداره اطلاعات و گمرک خاطر نشان کرد: امروز جان برکفان ایران زمین همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مردم جامعه قربانی مواد افیونی نشوند، با این وجود کشورهای اروپایی نه تنها اقدامی عملی برای نجات جان شهروندان خود انجام نمی‎دهند بلکه در راه مبارزه کشورمان با سوداگران مرگ کارشکنی می‎کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر