بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر : ۱۷۰۷۸۰

بازار فرابورس ایران آخرین روز کاری در این هفته را با رشد متغیرهای حجم و ارزش معاملات پشت سر گذاشت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران؛ در معاملات امروز چهارشنبه 26 آبان ماه تعداد 368 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 220 میلیارد ریال دادوستد شد که نسبت به روز گذشته با افزایش این متغیرها همراه بود.

در این میان نگاهی به معاملات انجام شده در بازارهای اول، دوم و پایه نشان می‌دهد، حجم و ارزش معاملات در مجموع این سه بازار با رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به روزهای گذشته روبه‌رو شده به طوری که امروز تعداد 309 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 61 میلیارد ریال در بازا سهام مورد مبادله قرار گرفت که بیش از روزهای گذشته بود.

نماد شرکت ذوب‌آهن همچون روز قبل با معامله 21.6 میلیون سهم به ارزش 61.6 میلیارد ریال در صدر بازار سهام فرابورس ایستاد. نماد ذوب همچنین پربیننده‌ترین نماد این بازار شناخته شد، ضمن آنکه نخستین نمادی بود که بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس تا سطح 0.7 واحد گذاشت.

امروز همچنین در بازار اول فرابورس عرضه 8.13 درصد از سهام غیرمدیریتی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با موفقیت انجام شد و این عرضه با قیمت پایه 4 هزار و 34 ریال به فروش رسید.

در بازار سهام فرابورس نماد معاملاتي شرکت قاسم ايران پس از ارائه اطلاعات پيش‌بيني، با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شد و در مقابل نماد معاملاتي شركت صنايع بهداشتي ساينا با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر تغيير با اهميت پيش‌بيني سود هر سهم و نماد معاملاتي شركت سرمايه‌گذاري مسكن تهران با توجه به عملکرد واقعي سال مالي95، متوقف شدند.

اوراق مشارکت نفت و گاز پرشیا نیز روز جاری بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس تجربه کرد. در اوراق پرشیا سرمایه‌گذاران شاهد دادوستد بیش از 3.6 میلیون ورقه به ارزش بیش از 319 میلیارد ریال بودند.

اسناد خزانه مرحله هشتم نیز پس از این اوراق با بیشترین حجم و ارزش معاملاتی همراه شد و با قیمت حدود 860 هزار ریال، نرخ سود نزدیک به 22 درصد را به ثبت رساند.

خرید و فروش 1.7 میلیون ورقه بهادار به ارزش 23.6 میلیارد ریال در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله از دیگر رخدادهای امروز فرابورس به‌شمار می‌رود. در این میان صندوق اعتماد آفرین پارسیان با نقل و انتقال 942 هزار ورقه به ارزش 13.7 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات را در میان ETFها تجربه کرد.

در نهایت شاخص کل فرابورس نیز هفته را با قرمزپوشی و افت 9 واحدی به پایان رساند که عمده تاثیر منفی بر آیفکس از جانب نماد پتروشیمی مارون رقم خورد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر