بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر : ۱۷۱۰۵۶


ایران هزینه «اس-300» را به طور کامل پرداخت کرده/ فعلا تصمیمی برای تحویل «اس-300» به ترکیه نداریم
دستیاررئیس جمهوری روسیهبا تأکید بر اینکه «ایرانتعهدات مالیخود را در قرارداد تحویلسامانههای «اس-300» به طور کامل به انجام رسانده است»، گفت: «مسکو فعلا تصمیمی برای تحویل اس-300 بهترکیهندارد».

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: «ولادیمیر کوژین»دستیاررئیس جمهوری روسیهامروز پنج شنبه اعلام کرد، «ایرانتعهدات مالیخود را در قرارداد تحویلسامانههای «اس-300» به طور کامل به انجام رسانده است».
بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، کوژین تأکید کرد: «ما در روسیه نیز تحویل سامانه های اس-300 بهایرانرا به اتمام رسانده ایم. این قرارداد به طور کامل اجرا شده و طرف ایرانی تمام پرداخت های موظف خود را انجام داده است و همچنین شکایتی که در این رابطه مطرح شده بود نیز پس گرفته شده است».
براساس این گزارش، روسیه در سال 2007 میلادی، قراردادی برای تحویل سامانه هایپدافند هوایی«اس-300» با ایران به امضا رساند. این قرارداد در سال 2010 میلادی به حالت تعلیق درآمده بود.
در ماه آوریل سال 2015 میلادی، رئیس جمهوری روسیه تحریم ها در خصوص انتقال سامانه های اس-300 به ایران را لغو کرد و در ماه نوامبر همان سال این قرارداد به اجرا درآمد.
دستیار رئیس جمهوری روسیه علاوه براین درباره تحویل سامانه های «اس-300» بهترکیهگفت: «روسیه تا کنون گفت وگویی با ترکیه درباره تحویل احتمالی سامانه های «اس-300» به این کشور نداشته است.»
دستیار «ولادیمیر پوتین» در کاخ کرملین همچنین گفت، بنابراین مسکو فعلا تصمیمی برای تحویل «اس-300» به ترکیه ندارد.
وی افزود: «کمیسیون های بین دولتی دو کشور هنوز تشکیل جلسه نداده و هیچ تصمیمی نیز درباره تحویل این سامانه ها به ترکیه اتخاذ نشده است».


اشتراک گذاری :
ارسال نظر