بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر : ۱۷۱۳۵۴

معاملات فرابورس ایران در میانه هفته معاملاتی با دست به دست شدن 296 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 948 میلیارد ریال روبه‌رو شد که این حجم معامله در 17 هزار و 196 دفعه صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، شاخص کل نیز پس از وقفه یک روزه بار دیگر سبز پوش شد و رشد یک واحدی را در پایان بازار تجربه کرد تا به این ترتیب آیفکس در نزدکی ارتفاع 870 واحدی قرار گیرد. نمادهای «مارون»، «شاوان»، «شرانل»، «ارفع» و «شپاس» از جمله نمادهایی بودند که بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. در مقابل اما معاملات منفی در نمادهای «زاگرس» و «هرمز» مانع از رشد بیشتر شاخص شد.

معاملات بازار سهام فرابورس نیز روز جاری شاهد دادوستد 214 میلیون سهم به ارزش بیش از 612 میلیارد ریال بود. در این بازار نماد «حریل» در حالی با بیشترین حجم معامله روبه‌رو شد که نماد شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران بیشترین ارزش معامله را تجربه کرد. در نماد شرکت ریل پرداز سیر بیش از 15 میلیون سهم به ارزش 22 میلیارد ریال و در نماد «کیمیا» بالغ بر 3 میلیون و 750 هزار سهم به ارزش 47 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

در این بازار همچنین نماد معاملاتي شرکت بيمه ميهن پس از ارائه اطلاعات پيش‌بيني، با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد بازگشایی و نماد معاملاتي شركت گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران با توجه به اطلاعات دريافتي مبني بر ابهام در ارائه اطلاعات پيش‌بيني سود هر سهم سال مالي 1396 متوقف شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز یک میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 72 میلیارد ریال معامله شد که سهم 55 درصدی از ارزش کل معاملات فرابورس را به خود اختصاص می‌داد. اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم در پی نقل و انتقال بیش از 226 هزار ورقه به ارزش 194 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد. امروز «اخزا9» با قیمت معامله 859 هزار و 500 ریال با تاریخ سررسید 13 شهریور ماه سال آینده نرخ بازدهی 22.4 درصدی را در کارنامه خود به ثبت رساند. در مجموع اسناد خزانه اسلامی مراحل ششم تا دهم روز جاری به ارزش بیش از 367 میلیارد ریال معامله شدند.

از سوی دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز روز پررونقی را تجربه کرد به‌طوری که نقل و انتقال 6 میلیون ورقه به ارزش 66 میلیارد ریال ماحصل معاملات انجام شده در ETFها بود. صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان صدرنشین امروز ETFها بود؛ چراکه با معامله 3.6 میلیون ورقه به ارزش نزدیک به 54 میلیارد ریال روبه‌رو شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
انتشار اوراق خزانه برای تکمیل پروژه عمرانی کنارگذر شمالی اراک, تقاطع غیرهم سنجان و حاجی آباد اراک