بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر : ۱۷۲۴۷۹

معاون وزیر کار می گوید که در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ نزدیک به ۲۸ درصد مردم ایران به گروههای پایین‌تر رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، احمد میدری در همایش اشتغال فراگیر، چالشها و راهکارها که امروز برگزار شد گفت: اگر جامعه ایران را به پنج گروه تقسیم کنیم اتفاقی که در وضع زندگی آنها افتاده این است که ۴۴ درصد ایرانیان تغییری در وضع زندگیشان رخ نداده، ۲۸ درصد به گروه‌ها و دهکهای بالاتر رفته‌اند و وضعشان بهتر شده و ۲۸ درصد هم به گروههای پایین‌تر رفته‌اند.

میدری ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ هزار خانوار از سوی مرکز آمار مورد رصد هزینه‌ها قرار می‌گیرد و یکی از ضعفهای ما این است که وقتی میخواهیم این ۱۶ هزار خانوار را شناسایی کنیم اطلاعاتشان قابل تفکیک و ردیابی نیست.

معاون وزیر کار ادامه داد: وزارت کار سامانه رفاه ایرانیان را ایجاد کرده و نمونه آماری آن ۲۳ میلیون خانوار است و اگر ۵ سال بعد این اطلاعات را چک کنیم می توانیم مشخص کنیم که در یک محله فرضا چقدر خانوار فقیر هست و وزارت کار با این پایگاه آماری به یک مرکز سیاست‌گذاری در ایران تبدیل می شود.

میدری در ادامه با بیان اینکه ۵۸ درصد کسانی که در ایران فقیر شده‌اند ناشی از پایین آمدن درآمدشان به طور ثابت بوده است اظهار کرد: ۶۹ درصد افراد نیز به دلیل افزایش تعداد خانوار و بیشتر شدن تعداد فرزندان افزایش درآمد داشتند.

او اضافه کرد: ۷۹ درصد کسانی که درآمدشان کاهش یافته ناشی از پایین آمدن درآمد شغلی شان بوده، ۴۵ درصد یکی از اعضای خانواده بیکار شده و ۴۳ درصد هم درآمدهای دیگر داشته‌اند لذا دلیل اینکه عده ای در ایران در فاصله سالهای ۸۴ تا ۹۲ ردیابی و مشخصا فقیر شده اند به دلیل این آمارها است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر