بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
کد خبر : ۲۰۱۳۲۳
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
سلام
واقعا پرداخت یارانه ها عادلانه نیست زیرا:
-تا اینجا با افزایش قیمت بنزین به 3000تومان هنوز دست قاچاقچیان سوخت باز است و قاچاق این کالای استراتژیک برای آنها که راه کسب سود از این کالا را دارند هنوز سوددِه است. و سهمه 60لیتر برای برخی افراد و خانواده ها که بیمار دارند و ناچارند روزانه بیمارانشان را به مراکز درمانی از روستا یا شهرستانها به مراکز استانها برسانند کم است.
-فاصله دهک ها هنوز هیچ تغییری نکرده است--مثلا دهک 5 و6 در یک راستا قرار دارند.
-افزایش قیمت سوخت 100% باعث اقزایش قیمت کالا های اساسی میشود و این کار دوباره سفره های مردم را نسبت به قبل از گرانی سوخت کوچکتر میکند.
-درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین بیش از 30هزارمیلیارد تومان است اما دولت میگوید فقط 30هزارمیلیارد درآمد دارد که همه آن را به 60میلیون نفر خواهد رسید و از طرفی دولت شروع کرده به سَرک کشی در زندگی خصوصی مردمی که جزء 60میلیون نفرند که کمک معیشت حمایتی میگرفتند تا دوباره بتواند تعداد این افراد را حداقل به 55میلیون نفر برساند.(بررسی حسابهای بانکی سرپرست خانواده و سایر اعضا تحت تکفل+املاک و مستغلات+خودرو+شاغل بودن سرپرست یا یکی از اعضای خانواده).
-دولت برآورد درآمد حاصل از افزایش قیمت را حدود 30هزارمیلیاردتومان تخمین زد اما خسارتهایی که به کل کشور توسط آشوبگران وارد شد برابر 20هزارمیلیاردتومان و خسارت کسب و کارهای اینترنتی برابر 3400میلیاردتومان برآورد شده است. پس بیش از نصف درآمد سوخت شد.
-متاسفانه به علت بیسوادی دولت در امر اداره کشور،یارانه بیماران خاص و صعب العلاج+پیوندکلیه+بیماران نقص سیستم ایمنی حاد(لوپوس،تحلیل عضلانی دوشن،سرطانی ها،دیالیزی ها و....)نادیده گرفته شده است.بر اساس سند معتبر وزارت بهداشت و معاونتهای درمان سراسر کشور در برخی خانواده ها 3،2،1،یا4 بیمار خاص و صعب العلاج و پیوندی و ...وجود دارد که سکوت وزارت بهداشت و رفاه در این زمینه بسیار برای این خانواده ها کمرشکن و ناراحت کننده بوده است زبرا برخی خانواده های دارای فرد بیمار ،هم از دریافت یارانه نقدی حذف شده اند و هم کمک معیشتی دریافت نکرده اند(در حالیکه لیست این بیماران که داروهای خاص تاییدی مصرف میکنند در سامانه تایید دارو نزد سازمانهای بیمه گر در وزارت رفاه و بهداشت موجود است--خانواده ای را میشناسم که همسر+3فرزند پسر وی به بیماری سخت و صعب العلاج لوپوس و مبتلایند که یک پسر آنها هم پیوند کلیه شده و هم جراحی عمل قلب باز انجام داده و عملا یک از کار افتاده دایمی میباشد).
ای کاش این متن به دست دولت و وزرا و نمایندگان مردم برسد و آنها نیز مطالعه ای داشته باشند.