بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
عضو هیأت مدیره سازمان بورس عنوان کرد:

نمایشگاه دهم فرصتی مناسب برای معرفی خدمات مالی نوین

موفق ترین نهادهای مالی نهادهایی هستند که خدمات خود را به عموم مردم در اقصی نقاط کشور ارایه می دهند. چرا که محدود کردن ارایه خدمات به چند شرکت ریسک وابستگی ایجاد می کند و با روی برگرداندن چند مشتری خاص، آن نهاد مالی دچار بحران می شود.
کد خبر : ۱۷۴۰۰۱
نویسنده :
کیوان فر

کمتر از یک هفته به آغاز دهمین دوره نمایشگاه بورس بانک و بیمه باقی مانده و در آستانه این رویداد مالی بزرگ عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با در جمع خبرنگاران حاضر شد و گزارشی جامع از آخرین آمار و اطلاعات پیرامون این نمایشگاه ارایه کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش بورس نیوز، علی سعیدی، معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار طی این نشست اظهار داشت: موفق ترین نهادهای مالی نهادهایی هستند که خدمات خود را به عموم مردم در اقصی نقاط کشور ارایه می دهند. چرا که محدود کردن ارایه خدمات به چند شرکت ریسک وابستگی ایجاد می کند و با روی برگرداندن چند مشتری خاص، آن نهاد مالی دچار بحران می شود.

سعیدی بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه بازار سرمایه در سایر استان های کشور تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه مجال مناسبی برای صنعت خدمات مالی کشور است تا در همه بخش های مالی اقدام به اطلاع رسانی و معرفی خدمات خود بپردازند.

وی ادامه داد: نباید این تصور نادرست شکل بگیرد که انباشت سرمایه مختص به تهران است بلکه با توجه به فعالیت شرکت های متخلف در برخی استان ها و جذب سرمایه های هنگفت از مردم توسط آنها می توان دریافت که در سایر استان ها و شهرستان ها ثروت قابل توجهی وجود دارد و باید به کمک آشنایی مردم برای سرمایه گذاری آن برنامه ریزی شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با اشاره به بحران مالی 2008 گفت: پس از بحران مالی سال 2008 در دنیا، در کنار تمامی مقصرین این اتفاق، عدم توسعه دانش مالی مردم به عنوان یکی دیگر از دلایل وقوع این رخداد شناخته شد، به همین دلیل در دنیا افزایش سطح سواد مالی در جامعه مورد توجه قرار گرفت.

وی به حضور 100 شرکت استارتاپ در این دوره از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: فین‌تک‌ها و استارتاپ‌ها در حوزه بین‌المللی به عنوان یک حوزه نوظهور تلقی می‌شوند و مقرر گردیده همچون سال گذشته استارتاپ‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذار هستند، در نمایشگاه امسال نیز حضور پیدا کنند. بطوریکه سال گذشته از میان استارتاپ‌ها حدود 50 شرکت در این بخش شرکت کردند که امسال با رشد 100 درصدی این حضور به 100 شرکت افزایش یافته تا این شرکت‌ها و افراد در عین رقابت با یکدیگر به عرضه محصولات خود بپردازند.

وی رونمایی از تمبر یادبود دهمین نمایشگاه بورس، برگزاری نشست های تخصصی بازار سرمایه، برپایی تریبون آزاد اندیشی، رونمایی از سامانه جدید تالار مجازی، تجلیل از پیشکسوتان بازار سرمایه، رونمایی از کتاب تاریخچه بورس و برگزاری مسابقاتی همچون بورس کاپ و دیوار معما و برگزاری نمایشگاهی از کتب منتشره توسط انتشارات بورس را از جمله برنامه های دهمین نمایشگاه بورس اعلام کرد.

در خاتمه این گزارش می افزاید، سعیدی مشارکت کنندگان این دوره از نمایشگاه را 351 شرکت اعلام کرد و در خصوص سایر ویژگی های نمایشگاه گفت: دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از تاریخ 26 لغایت 29 فروردین ماه جاری در فضایی بالغ بر 14 هزار متر مربع حضور برگزار خواهد شد. ارکان بازار سرمایه، شرکت های تامین سرمایه، کارگزاری ها، شرکت های بیمه و بانکی، صرافی‌ها و لیزینگ ها، شرکت های سبد گردان و سرمایه گذاری ها و مشاور سرمایه گذاری ها از جمله شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر