بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
معاون سابق نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس تاکید کرد:

حجم زیاد نقدینگی باید کانالیزه شود

حجم زیاد باید کانالیزه شود و بهترین شکل ورد از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری است چرا که اکنون امکانات متنوعی در اختیار سهامداران قرار می‌دهند.  
کد خبر : ۲۱۶۷۸۹
 
 
حجم زیاد نقدینگی باید کانالیزه شود
 
به گزارش خبرنگار بورس نیوز،علی سعیدی معاون سابق نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس در بررسی شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: بررسی کلیت یک بازار بدون مراجعه به اجزای آن تحلیل را ناقص می‌کند، واژه حباب ریشه علمی نداشته و به اصطلاح "بازاری" است. 

وی ادامه داد: زمانی که به اجزای بورس ورود می‌کنیم متوجه حضور سهم‌هایی می‌شویم که ده‌ها برابر ارزش واقعی خود معامله می‌شوند، این شرکت‌های کوچک در شکل دادن میانگین امروز بورس کشور بسیار موثر هستند. 

این کارشناس بازار سرمایه مهمترین آفت برای بورس‌های دنیا را خرید و فروش مستقیم افراد از بورس دانست و اضافه کرد: به سهامدران توصیه می‌شود که از طریق صندوق‌های سهمی وارد بورس شوند. 

وی به حضور مستقیم بیش از حد مردم در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: حجم زیاد باید کانالیزه شود و بهترین شکل ورد از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری است چرا که اکنون امکانات متنوعی در اختیار سهامداران قرار می‌دهند. 

سعیدی تصریح کرد: حضور مردم در بازار سرمایه باعث برکت اقتصاد و حضور در سایر بازار‌ها نیز ضرر و تورم و خسران اقتصادی اجتماعی به همراه دارد.

معاون سابق نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس با اشاره به منابع زیاد نقدینگی در بازار سرمایه خاطر نشان کرد: اگر این حجم حضور مدیریت نشود عواقبی ناخوشایند به همراه دارد و لازَم است که به سمت تولید جریان یابد در غیر این صورت در مسیر سفته بازی قرار گرفته و ویرانی به همراه خواهد داشت. 

وی در پایان تصریح کرد: از حجم زیاد نقدینگی نباید احساس خطر کرد و باید آیین مهمانداری رعایت شود تا هر دو طرف بازار سود ببرند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
mohamad
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
آقا چرا اینا اینطوری هستند بله در اینکه صندوق سرمایه گذاری خوب هست شکی نیست ولی نمیشود سرمایه گذار را محدود کرد و فقط بهش گفت بورو پولت را بده به صندوق بجای اینکار عرضه ها را زیاد کنید خنده دار هستید بخدا
س.ک.
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
با نگاهی به رشد قیمتهای بدون حساب صندوق های سرمایه گذاری مخصوصا ETF در روزهای اخیر و بدنبال آن بازدهی های رویایی 50 - 60 درصدی که بیشتر به خاطر افزایش قیمت بی رویه این صندوق ها است آیا باید همچنان سرمایه گذاران تازه وارد را به خرید از این صندوق های "بازاری" ترغیب کرد؟
تحلیلگر اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
خوب اگه قرار بود همه صندوق بخرن پس این همه شرکت تو بورس به چه دردی میخوره؟ اتفاقا در بورسهای نرمال دنیا تعداد صندوق خیلی کمتر از بورس تهرانه.اینجا هر نهادی - سازمانی- بانکی - کارگزاری - شرکتی -وزارتخونه و ....رفتن و یک یا چند صندوق برای خودشون درست کردن.مثلا تامین اجتماعی خودش یک صندوق هست ولی رفته و چندین صندوق تو درتوی دیگه درست کرده.