بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
مدیرعامل شرکت توسعه عمران زاگرس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بهره‌برداری از طرح چغاخور تا سال ۹۸/ گردشگری‌ها در پی ماجراجویی در بورس

حضور شرکت های گردشگری در بازار سرمایه منوط به عبور از فیلترهایی است که در صورت عبور از آنها، علاوه بر مزایای حضور در این بازار، به اعتبار آن مجموعه گردشگری نیز می‌افزاید.
کد خبر : ۱۷۸۶۱۲
به گزارش بورس‌نیوز، با وجود جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار در کشور، صنعت گردشگری در جذب گردشگر چندان موفق نبوده و آمار مربوط به تعداد مسافرت های خارجی انجام شده از کشور، گواهی بر این ادعا خواهد بود.

شرکت های گردشگری حضور کمرنگی هم در بازار سرمایه دارند و هنوز جای بسیاری از شرکت ها و هتل های بزرگ این صنعت در بازار سرمایه ما خالی است.

محمد رجایی انارکی مدیرعامل شرکت توسعه عمران زاگرس در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص وضعیت صنعت گردشگری بیان کرد: در کشور ما بالاخص در مناطقی که طبیعت بکر داشته باشند، پتانسیل های زیادی برای توسعه صنعت گردشگری وجود دارد و توسعه صنعت گردشگری در کشور خصوصا در استان هایی همچون چهارمحال بختیاری که از موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی برخوردار است، علاوه بر آنکه بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران خواهد داشت، به ایجاد اشتغال هم کمک به سزایی خواهد کرد.
وی ادامه داد: توسعه این صنعت در گرو حمایت ارگان های مختلف برای بستر سازی و تامین راه، برق، آب، اماکن عمومی، و... خواهد بود. در حال حاضر مشکلاتی بر سر راه صنعت وجود دارد که اگر نظارت کافی از سوی دستگاه های اجرایی صورت گیرد، سرمایه گذاران به این حوزه جذب خواهد شد. متاسفانه بسترسازی و احداث اماکن عمومی برای گردشگران از سوی دستگاه های اجرایی در کشور ما چندان رواج ندارد.

این فعال صنعت گردشگری در رابطه با علت حضور کمرنگ شرکت های فعال در حوزه گردشگری در بازار سرمایه عنوان کرد: حضور شرکت ها در بازار سرمایه منوط به عبور از فیلترهایی است که در صورت عبور از آنها و ورود به این بازار، علاوه بر مزایای حضور در این بازار، به اعتبار آن مجموعه گردشگری هم افزوده شده و به لطف این اعتبار احتمالا هم ارزش سهام آن شرکت افزایش خواهد یافت و هم در جذب گردشگر موفق تر عمل خواهد کرد.

مدیرعامل «ثزاگرس» در مورد وضعیت شرکت به بورس نیوز گفت: مهمترین پروژه شرکت، شهرک توریستی در منطقه چغاخور استان چهارمحال بختیاری است که مشتمل بر هتل و متل جهت اقامت روزانه حداقل 150 نفر، چایخانه، رستوران، پیست دوچرخه سواری، سیاه چادر، بازارچه و پارکینگ خواهد بود که البته تمامی این اماکن پس از بهره برداری درآمدزایی مستمر به همراه خواهند داشت. ضمن اینکه خرید یک قطعه زمین جهت احداث باشگاه سوارکاری هم در طرح دیده شده که امیدواریم محقق شود و به جذابیت شهرک بیفزاید.

وی افزود: تامین مالی شهرک توریستی از محل تسهیلات بانکی و واگذاری پروژه گودال چشمه انجام خواهد شد. فعلا در مرحله بستر سازی و عملیات زیربنایی پروژه هستیم. قرارداد لوله کشی گاز و آب و دیوارچینی داخل شهرک منعقد شده و تا پایان فصل تابستان این کار به اتمام خواهد رسید. همچنین مراحل مربوط به اخذ تسهیلات 15 میلیارد تومانی در استان تقریبا نهایی شده و پس از دریافت تسهیلات، احداث اماکن عمومی آغاز خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال 98 بهره برداری از اماکن عمومی و بخشی از اماکن اقامتی به پایان برسد. با توجه به افزایش هزینه ها در صورت تاخیر در اجرای طرح، سرعت در اجرای پروژه شهرک توریستی مهمترین اولویت شرکت است. امیدواریم ارگان های مربوطه نیز همکاری لازم را به عمل آورند و این طرح در حداقل زمان ممکن احداث شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر