بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: بسته ارزی جدید دولت برای پتروشیمی‌های مصرف‌کننده خوراک گازی، مثبت‌تر خواهد بود.
کد خبر : ۱۷۸۷۴۶
به گزارش بورس‌نیوز، بازار سرمایه طی چند روز گذشته  چشم به راه شفاف‌سازی سیاست های ارزی جدید دولت و تعیین تکلیف بازار ثانویه ارز است.

جزئیات بسته ارزی جدید دولت امشب توسط رئیس جدید بانک مرکزی رونمایی می‌شود و انتظار تولیدکنندگان از این بسته، تقویت بازار ثانویه ارز است.

در همین راستا، برخی از سرمایه‌گذاران به استقبال  از این بسته که هنوز چند و چون خاصی از آن مشخص نیست، رفته‌اند زیرا سهم‌های گروه پتروشیمی با فشار تقاضا و افزایش قیمت همراه است.

مهدی شریفی نیک نفس مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص تاثیر بسته جدید ارزی دولت بر صنعت پتروشیمی بیان کرد: اهمیت و تاثیرگذاری بسته جدید ارزی دولت بر صنعت پتروشیمی می‌تواند سیاست‌گذاری بر این صنعت را دستخوش تغییر کند زیرا اگر این سیاست‌ها به نوعی تدوین شود که تولیدکننده به افزایش صادرات و ارزآوری ترغیب شود،  عرضه ارز پتروشیمی‌ها در بازارثانویه تقویت شده و باعث نابودی رانت در این بازار می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: از سوی دیگر باید اشاره داشت که اگر در برابر عرضه درآمدهای ارزی پتروشیمی‌ها در بازار ثانویه، خوراک این صنعت نیز با نرخ ارز ثانویه محاسبه شود، حاشیه سود پتروشیمی‌ها کاهش پیدا می‌کند اما اثر افزایش احتمالی نرخ خوراک در صنعت پتروشیمی بر شرکت‌هایی که خوراک مایع مصرف می‌کنند به مراتب پررنگ تر از اثر این اتفاق بر شرکت های مصرف کننده خوراک گازی خواهد بود.

این فعال صنعت پتروشیمی تاکید کرد: بنابراین بسته جدید ارزی دولت خبری مثبت برای پتروشیمی‌های مصرف‌کننده خوراک گازی است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر