بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
شرکت زد تی ای تحت‌تاثیر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا ضرری معادل ۱.۱ میلیارد دلار متحمل شده که البته به نظر می‌رسد این روند نزولی در سال آینده میلادی تغییر یافته و برعکس شود.
کد خبر : ۱۷۹۴۳۵

به گزارش بورس نیوز، سال گذشته بود که قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا تحت‌تاثیر نگرانی‌های دونالد ترامپ و سایر مقامات کاخ سفید مبنی بر به خطر افتادن امنیت سایبری به تحریم علیه شرکت‌های چینی فعال در حوزه فناوری نظیر هواوی و زد تی ای اقدام کردند. حالا به نظر می‌رسد این تحریم‌ها برروی سودآوری و درآمدزایی این شرکت‌ها تاثیر بسزایی گذاشته است، به گونه‌ای که تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت زد تی ای (ZTE) در نیمه نخست سال جاری ۲۰۱۸ میلادی و در حین مدت زمان غیبت در بازار بزرگی همچون ایالات متحده آمریکا، ۱.۱ میلیارد دلار متحمل ضرر و زیان شده است.

البته به گفته برخی از تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی، این روند در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به همین منوال ادامه پیدا نخواهد کرد چراکه این شرکت در زمینه برقراری و توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G در کشورهای مختلف تلاش‌های بسیاری را انجام داده است و یکی از بزرگترین پیشگامان و پیشتازان در راه‌اندازی شبکه ۵G در جهان محسوب می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود میزان سودآوری این شرکت چینی در اواخر سال جاری و اوایل سال آینده و هم‌زمان با برقراری اینترنت ۵G به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

به‌نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی نظیر زد تی ای به‌جای درجا زدن و ماندن در حالت سکون و منفعل بودن، سعی کرده‌اند به مقابله با تحریم‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه خود بپردازند و در جایی دیگر یعنی توسعه فناوری اینترنت پرسرعت ۵G در سایر کشورهای جهان بپردازند و بدین ترتیب روند نزولی سودآوری و درآمدزایی خود را صعودی کرده و خود را از خطر ورشکستگی برهانند.

به گزارش ایسنا، زد تی ای یکی از فعال‌ترین شرکت‌های مخابراتی در جهان است که در زمینه توسعه فناوری اینترنت نسل پنجم  اینترنت ۵G پیشگام است. سامسونگ هم تاکنون ۵۰۰ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه برروی توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت  5G سرمایه‌گذاری کرده است و می‌خواهد در سه سال آینده نیز ۲۲ میلیارد دلار دیگر نیز هزینه کند. در کنار هواوی و زد تی ای، شرکت‌های بزرگ مخابراتی دیگری همچون اریکسون و نوکیا نیز پیشرفت‌های قابل توجهی نیز در این زمینه داشته‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر