بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
بانک های دولتی چین در خارج از مرزهای این کشور اقدام به سوآپ دلار در برابر یوآن را شروع کرده اند تا یوآن را در مقابل تنش های جدید پشتیبانی کنند.
کد خبر : ۱۷۹۵۱۹
به گزارش بورس نیوز، تجار بین المللی امروز اعلام کردند که بانک های دولتی فراساحلی چین سوآپ دلار در مقابل یوآن را از چند روز پیش شروع کرده اند. این اقدام بانک های چینی در جهت تقویت یوآن برای مقابله با تنش احتمالی بر سر جنگ تعرفه ای آمریکا-چین که می تواند بازار را تحت الشعاع خود قرار دهد، اتخاذ شده است.  

احتمالا در روز پنج شنبه دولت آمریکا طرح پیشنهادی برای اعمال تعرفه های جدید بر روی کالاهای چینی را اعلام کند و بعداز آن دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می تواند برنامه اعمال تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری را بر روی بیشتر کالاهای وارداتی چینی دنبال کند؛ اما سرعت اجرای آن نامشخص است.

به گفته یکی از تجار، سوآپ دلار توسط بانک های دولتی چینی از روز جمعه شروع شده است. همچنین به گفته برخی دیگر، این یک اقدام تدافعی برای محدود کردن نقدینگی و افزایش هزینه سلف فروشی یوآن در خارج از مرزهای چین با توجه به اعلام برنامه آمریکا در روز پنج شنبه علیه کالاهای وارداتی چینی است.  

تحلیل گران اقتصادی بر این باور هستند که بانک مرکزی چین باید به زودی تصمیم بگیرد که آیا برای پشتیبانی یوآن در مقابل برنامه تعرفه ای آمریکا دخالت داشته باشد یا خیر.

بعداز کاهش ارزش یوآن در مقابل دلار برای ۴ ماه متوالی، بانک مرکزی چین اعلام کرد که نسبت به کاهش بیشتر یوآن ناخرسند است و مدیریت کرده که ارزش آن را ثابت نگه دارد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، همچین بانک های بزرگ چین در داخل خاک این کشور هم از اواسط ژوئن اقدام به سوآپ یوآن در برابر دلار کرده اند تا ارزش یوآن عرضه شده در چین را در مقابل دلار با افزایش محسوسی روبرو کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر