بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: قیمت پایه فولاد با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بورس تعیین می شود.
کد خبر : ۱۷۹۵۲۶

به گزارش بورس نیوز، سیف الله امیری با اشاره به اینکه مصرف کنندگان محصولات فولادی می توانند از طریق بورس کالا، کالای مورد نیاز خود را (مشروط به عرضه درصدی محصول تولیدی در بورس ) خریداری کنند، افزود: واحدهای کوچک یا واحدهایی که امکان خرید از بورس را ندارند می توانند به صورت مچینگ و طبق روال گذشته از واحدهای تولید کننده خرید کنند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل تنظیم محصولات فولادی توسط وزیر صمت ابلاغ و معاونت امور معادن و اداره کل صنایع معدنی مسوول اجرای آن است ، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل مذکورکالاهای فولادی باید در بورس عرضه و به فروش برسند و صرفا واحدهای مصرف کننده واقعی قادر به خرید از بورس هستند نه واسطه ها و دلالان .

وی با تشریح نحوه قیمت گذاری فولاد افزود : بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار نحوه قیمت گذاری پایه در بورس بر اساس میانگین آخرین قیمت متال بولتن و کشورهای cis ( دریای سیاه) ضرب در ارز رسمی کشور به علاوه ده درصد رقابت تعیین می شود .

امیری تصریح کرد: صادرکنندگان فولاد هم حتما باید کالایشان را برای تامین نیاز داخل کشوردر بورس عرضه کنند و سپس اقدام به صادرات کنند که در این زمینه بخشنامه ساماندهی و صادرات فلزات از طریق وزیر صمت صادر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر