بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: گفت: به دلایل مختلف داخلی و خارجی، با نوسان قیمت کالاها مواجه هستیم که مسوولان سیاست‌گذار با استفاده از تمرکز معاملات در بورس کالا می‌توانند روند کنونی معاملات و قیمت‌ها و همچنین برآورد از میزان نیاز آینده را تحلیل و اقدام کنند.
کد خبر : ۱۸۰۳۹۰

به گزارش بورس نیوز و به نقل از تسنیم، علی گل‌مرادی گفت: به دلایل مختلف داخلی و خارجی، با نوسان قیمت کالاها مواجه هستیم که مسوولان سیاست‌گذار با استفاده از تمرکز معاملات در بورس کالا می‌توانند روند کنونی معاملات و قیمت‌ها و همچنین برآورد از میزان نیاز آینده را تحلیل و اقدام کنند.

وی افزود: به طور حتم سیستم و ساختارهایی مانند بورس کالا در ایجاد شفافیت، رقابت سالم، توسعه و رونق کسب و کار نقش ارزنده و به‌سزایی را بر عهده دارد و در این موضوع به هیچ عنوان جای تردیدی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بورس کالا در بسیاری از سیستم‌ها و سازوکارها نقش مثبتی را در عرصه‌های مختلف ایفا می‌کند، افزود: بورس کالا علاوه بر اثرگذاری در حوزه شفافیت، انحصار در تولید و عرضه را کمرنگ ‌می‌کند زیرا اگر یک‌ محصول انحصاری قرار باشد در فضایی غیرشفاف عرضه و معامله، شرایط بازار آن کالا بدون شک‌ ملتهب می‌شود.

گل‌مرادی اظهار کرد: همچنین با استفاده از آمارهای بورس کالا، می‌توان زمینه تولید کالاهای مشابه یا عرضه محصولات وارداتی در بورس را فراهم کرد تا مسیر افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت کالاها هموار شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: بازارها در دوران راه‌اندازی بورس کالا نسبت به معاملاتی که قبل از راه‌اندازی بورس کالا انجام می‌شد قابل مقایسه نیست، زمانی که فعالیت‌ها براساس سیستم مدرن و شفاف در حال حرکت است فعالیت‌های غیرشفاف و زیرزمینی به حداقل می‌رسد و این مهم با ایجاد بورس کالا رقم خورد.

گل‌مرادی به مزایای تمرکز بر اقتصاد بازار تاکید و بیان کرد: اگر به دنبال موفقیت در حوزه اقتصادی هستیم باید به سمت واقعی‌شدن قیمت و اقتصاد بازار در حرکت باشیم، در این بین به موازات این اقدام، باید تلاش‌هایی جهت توانمندسازی قشر ضعیف و آسیب‌پذیر کشور صورت گیرد تا بدون زیر پا گذاشتن اصول اقتصادی از تولید و مردم میز حمایت کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر