بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک گفت: اقتصاد کشور اکنون تاثیرپذیر از مباحث سیاسی است. اکنون همه مسایل کشور متاثر از بازار ارز شده و در این میان بازار مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهای املاک در استان مرکزی نیز افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۸۰۶۳۸

به گزارش بورس نیوز، محمود نوروزي گفت: اقتصاد کشور اکنون تاثیرپذیر از مباحث سیاسی است. اکنون همه مسایل کشور متاثر از بازار ارز شده و در این میان بازار مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهای املاک در استان مرکزی نیز افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در این مدتی که بازار ارز با افزایش قیمت چشمگیری روبه رو بوده، نقدینگی جامعه به سمت سرمایه گذاری در بازارهای زودبازده همچون طلا، خودرو و مسکن رفته است. 

رئيس اتحاديه مشاوران املاک اراک با اشاره به رکود سال‌هاي گذشته در بازار مسکن گفت: به دليل اثرگذاري وضعيت بازار مسکن در ساير بخش‌هاي اقتصادي، رکود حاکم بر اين بخش، صنوفي نظير مصالح ساختماني، آهن‌آلات، شيرآلات و غيره را نيز تحت تأثير قرار داده بود.

وي سياست‌هاي دولت براي خروج بازار مسکن از رکود را موفق ندانست و بيان کرد: دولت به منظور رونق بخشيدن به بازار مسکن تسهيلاتي را در نظر گرفت اما نرخ سود بالاي اين تسهيلات عاملي شد تا از سوي مردم و متقاضيان مورد استقبال قرار نگيرد.

نوروزی افزود: در حال حاضر يک هزار و ۵۰ واحد مجاز مشاور املاک در سطح شهرستان اراک فعاليت مي‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر