بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

صف‌های فروش و تعجب سهامداران جدیدالورود/ نباید رشته‌های بورس پنبه شود

کارشناس بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی باید مانعی برای اصلاح بازار سرمایه ایجاد شود چون این امر موجب عدم اطمینان سهامداران جدیدالورود به این بازار خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۱۲۹۱

نادر جزایری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس‌نیوز گفت: به دلیل عدم‌حمایت حقوقی‌ها و سازمان بورس جهت جمع‌کردن صف‌های فروش، جو نامناسبی در بازار ایجاد شد.

وی ادامه داد: حقوقی‌ها سود خود را از بازار گرفته و به همین دلیل حمایتی‌های لازم را در دستور کار قرار نمی‌دهند و سازمان بورس نیز از طریق کارگزاری‌ها پیگیر فروش بوده اما ایجاد صف‌های فروش متعدد در بازار از طریق رسانه‌ها به‌درستی اطلاع‌رسانی نشده که به همین دلیل این روند تاکنون ادامه یافته است.

جزایری خاطرنشان کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته به دلیل ایجاد اصلاح در بازار، شاخص روند نزولی در پیش گرفت اما متأسفانه حجم فروشی که به بازار وارد شد شرایط را هرروز بدتر ‌کرد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه حجم فروش موجود در بازار فعلی بیش‌ازحد بوده و برای اصلاح بازار ضرر دارد، گفت: این اصلاح باید از قبل انجام می‌شد که شاخص کل رشد بیش‌ازحد را تجربه نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی باید مانعی برای اصلاح بازار سرمایه ایجاد شود چون این امر موجب عدم اطمینان سهامداران جدیدالورود به این بازار خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا تصریح کرد: اگر در شرایط فعلی بهترین خبر در بازار منتشر شود نیز به دلیل گستردگی صف‌های فروش برخی از این فرصت استفاده می‌کنند بنابراین حجم فروش کم نخواهد شد.

وی افزود: اگر بازهم حمایتی از جانب سازمان بورس و حقوقی‌ها انجام نشود موج دوم و سوم فروش نیز ایجاد می‌شود که به‌تبع آن مردم دیگر سهام نمی‌خرند.

جزایری با اشاره به اینکه حجم خرید و ارزش ریالی بازار کاهش‌یافته، تصریح کرد: برخی از سهم‌هایی که در چند ماه اخیر بنا به دلایلی نماد آن‌ها متوقف‌شده بود با کاهش نرخ 10 درصدی، نماد آن‌ها بازگشایی شد و در صف فروش قرار گرفتند که این شرایط مناسبی برای بازار نیست و درصورت ادامه این روند وضعیت بورس از تیرماه نیز وخیم‌تر خواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه مقدار حجم منفی که اکنون بازار آن را تجربه می‌کند در چند سال اخیر بی‌نظیر است، گفت: این امر نشان‌دهنده وجود حباب در بازار بوده و پیامد مثبتی برای بازار به همراه ندارد.

جزایری با تأکید بر اینکه به دلیل ایجاد صف‌های فروش نوسانات منفی در بازار ایجادشده که این امر بی‌اعتمادی نسبت به بازار سرمایه را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت که پس از اصلاح بازهم شاخص روند روبه رشدی را در پیش گیرد زیرا متغیرهای دیگر ازجمله نرخ دلار نیز ثابت مانده اما به دلیل ایجاد صف‌های فروش بازار همچنان روند منفی را طی می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

تداوم سیر نزولی در بازار سرمایه/ ادامه موج بی اعتمادی به بازار سرمایه

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

تاثیر سنگ‌آهن بر حرارت شاخص‌های امروز/ قیمت‌های بورس همچنان در تب جذابیت

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دایره مانور سفته‌بازان محدود شد / سهم‌های بنیادی در دایره هدف سرمایه‌گذاران

ارسال نظر