بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‏

تداوم سیر نزولی در بازار سرمایه/ ادامه موج بی اعتمادی به بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار گفت: شرایط این روزهای بازار نشان دهنده این است که سهم‌های اصلی و سهم‌هایی ‏که روی شاخص تاثیر می‌گذارند هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.‏
کد خبر : ۱۸۴۲۳۰

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین‌پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، وضعیت کنونی بازار سرمایه را کرد نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: افزایش نرخ حمل و نقل در بسیاری از صنایع تولیدی کشور باعث اثرگذاری بر شاخص های بازار سرمایه شده است.

وی در ادامه گفت: این تاثیر پذیری خبر خوبی برای بازار سرمایه نیست و در این شرایط حمایت از بورس ضروری به نظر می رسد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها قرار بود شنبه یا یکشنبه وضعیت خودرویی‌ها تعیین تکلیف شود. این اخبار و شایعات و بی خبری از اتفاقات اگر ادامه پیدا کند بازار را تخریب می کند.

وی تاکید کرد: این موضوع که در یک ساعت شاخص کل سه هزار واحد افت پیدا کند خبر خوبی نیست و حجم معاملات هم به گونه ای نیست که بتوان گفت بازار را جمع کردند.

جزایری ادامه داد: ضرورت دارد تا دستگاه‌های نظارتی خصوصا سازمان بورس به گونه ای رفتار کنند تا اعتماد دوباره به بازار بازگردد، تا پیش از ارائه گزارش های سه ماهه در بازار یک گپ اطلاعاتی وجود دارد که بی اعتمادی را به دنبال خواهد داشت و باعث خواهد شد تا بازار تا آخر هفته منفی تر شود.

وی افزود: هم اکنون یکسری کف‌های مقاومتی، شاخص‌ها را شکسته و اگر این اتفاق به صورت مداوم ادامه پبدا کند، شاهد صف فروش‌های سنگینی خواهیم بود.هم اکنون شاهد صف‌های طولانی برای لیدر بازار یعنی بانکی ها هستیم.

جزایری در خصوص اینکه آتش‌سوزی پتروشیمی پارس چه تاثیری روی سهام پتروشیمی‌ها دارد گفت: این رخدادها، خبرهای مثبتی نیست و اثرات تخریبی خودش را به همراه دارد. هرچه این خبرها بیشتر منتشر شود وضعیت بدتر خواهد شد.

وی ادامه دارد: در شرایط حال حاضر بازار، بی اعتمادی بدترین سم است و نباید کاری کرد که اطمینان از مردم برای سرمایه گذاری در بورس سلب شود در این حالت حتی اگر بهترین سهم در بازار عرضه شود کسی خریدار نخواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص اینکه آیا تحریم ها از نظر صادرات تاثیر منفی خود را می‌گذارد یا خیر افزود: به هرحال تحریم ها اثر خودش را نشان می‌دهد.بازاری که از نظر تبلیغاتی و گردش نقدینگی بتوان روی آن حساب کرد درحال حاضر فقط بورس است و  اگر این بازار را نیز خراب کنند دیگر تمام است.

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در خاتمه افزود: اگر شما شاخص ها را در روز 13،14 آبان و روزهای مورد بحث حوالی تحریم‌ها نگاه کنید خواهید دید که هیچ افتی نداشتند و حتی مثبت هم بشدند و اگر این شرایط را نگه دارند می‌توان به آینده امیدوارتر بود وگرنه اگر بخواهد پایین برود و بازار مدام اصلاح شود این امر به ضرر بازار سرمایه تمام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارزش معاملات بالا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
ارزش و حجم معاملات بالا شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷

ارزش و حجم معاملات بالای امروز نوید روزهای بهتر را میدهد . هزار و دویست میلیارد تومان مجموع معاملات امروز بسیار عالی و امیدبخش بود . ..................10 آذر 97 ................