بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
رییس کل گمرک درباره پرداخت این مابه‌التفاوت ارز برای ترخیص کالا و معافیت‌ها گفت: تعداد تعرفه‌هایی که مشمول معافیت از پرداخت مابه‌التفاوت ارز هستند، افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : ۱۸۱۸۷۸

به گزارش بورس نیوز، رییس کل گمرک درباره پرداخت این مابه‌التفاوت ارز برای ترخیص کالا و معافیت‌ها گفت: تعداد تعرفه‌هایی که مشمول معافیت از پرداخت مابه‌التفاوت ارز هستند، افزایش پیدا کرده است. ابتدا سه هزار و 400 کد تعرفه گمرگی توسط وزارت صنعت اعلام شده بود، که بعد تجدیدنظر انجام شد و به سه هزار و 634 کد اچ‌اس افزایش پیدا کرد. این کدهای تعرفه‌ای مشمول معافیت از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز برای ترخیص کالا هستند.

عسگری ادامه داد: افزایش کد اچ‌اس برای معافیت از پرداخت مابه التفاوت ارز برای ترخیص کالا باعث شد بخش عمده‌ای از کالاها که شامل مواد اولیه و تجهیزات می‌شدند، راحت تر از گمرکات ترخیص شوند.

او تاکید کرد: همچنین در بخشی از اصلاحیه بند 5 مصوبه 29 مرداد به وزارت صنعت اختیار داده شده است که مواردی که در کد اچ‌اس قرار ندارند امکان بازنگری داده شود تا از معافیت برخوردار شوند.

عسگری همچنین گفت: 25 کالای اساسی که اصلا شامل این بخشنامه و پرداخت مابه‌التفاوت ارز نبودند. مواد اولیه، تجهیزات، قطعات، لوازم یدکی هم در این کد اچ‌‌اس قرار دارند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر