بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: با پایان عملیات راه‌اندازی سکوی ۱۴ C در خلیج فارس، برداشت گاز ترش از دومین سکوی گازی این فاز آغاز شد.
کد خبر : ۱۸۲۳۵۰
به گزارش بورس نیوز، برداشت گاز از دومین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا مسعودی ظرفیت برداشت گاز ترش غنی از این سکو را ۵۰۰ میلیون فوت مکعب (۱۴،۱ میلیون مترمکعب) در روز عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از دومین سکوی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی، مجموع ظرفیت برداشت گاز از بخش فراساحلی این فاز به یک میلیارد فوت مکعب معادل ۲۸.۲ میلیون مترمکعب در روز رسیده و مرحله نخست توسعه بخش فراساحل فاز ۱۴ به طور کامل عملیاتی شد.

وی ادامه داد: گاز ترش به دست آمده از این سکو به پالایشگاه‌های محدوده صنعتی پارس ۲ در منطقه کنگان ارسال شده و پس از فرآیند‌های پالایشی به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی سکوی ۱۴ C را نخستین سازه دریایی در پارس‌جنوبی عنوان کرد که با پیشرفت ساخت ماهانه ۳،۵ درصد، رکورد بی‌نظیری را از زمان آغاز توسعه این میدان گازی بر جای گذاشته است.

مسعودی همچنین گفت: سکوی اقماری ۱۴ C.همچنین موفق به کسب رکورد سریع‌ترین زمان اتصال سکو و تجهیزات جانبی به چاه‌ها در کمتر از ۱۵ روز شده، در حالی که میانگین بازه زمانی این عملیات ۴۵ روزه بوده است.

وی افزود: با تلاش شرکت صدرا واجرای تکنیک‌های نوین لیزر اسکن که پیش از این در بندرعباس انجام شده بود، این زمان به کمتر از یک‌سوم کاهش یافت و موفق شدیم به رکورد قابل تأملی در حوزه پارس جنوبی و حتی در صنعت فراساحل ایران و دنیا دست یابیم.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی برنامه‌ریزی دقیق و مستمر برای حضور ناوگان شناور‌های مربوط به حمل و استقرار بیش از ۳۰۰ نفر از پیمانکاران و ارسال کالا‌ها و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای انجام عملیات در بخش فراساحلی این طرح را از دیگر عوامل تسریع در زمان نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی این سکو عنوان کرد.

طرح توسعه فاز ۱۴ با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه بیش از یک میلیون گاز مایع و یک میلیون تن اتان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دست اجراست.

تولید گاز از نخستین سکوی فاز ۱۴ میدان گازی پارس جنوبی آغاز شده بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کردستان گفت:

سوخت‌رسانی زمستانی به موقع در کردستان

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد:

تولید گاز مایع بیش از نیاز داخلی

ارسال نظر