بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
عضو هیئت تجاری، اقتصادی از کشور سوریه که در زمینه های مختلف تجاری فعال است به منظور دیدار و ‏گفتگو با مدیران نمایشگاه توانمدی های صادراتی ایران وارد تهران شد.‏
کد خبر : ۱۸۲۶۴۴

به گزارش بورس نیوز، مازن تاجر سوری در این دیدار با ابراز علاقه به عقد قرار داد با شرکت ها ی ایرانی گفت: اولین اقدامی که به نفع مردم کشور در سوریه انجام خواهم داد این است که  مکاتبه ای با همکاران تاجر خود در سوریه انجام داده و ایشان را   به عقد قرارداد با تولیدکنندگان  ایرانی تشویق کنم.

وی ادامه داد: کالاهای ایرانی دارای کیفیت مناسبی بوده و نمایشگاه ایران اکسپو 2018  فرصت مناسبی را برای تجار فراهم  می کند تا چندین گروه کالایی در کنار یکدیگر به معرفی تولیدات خود پرداخته و  تجار روسی از این امکان می توانند برای با عقد قرار داد و افزایش همکاری های تجاری استفاده کنند.

این تاجر سوری تصریح کرد: در مرحله دوم باید مشخص شود چه کالاهایی را میتوان از ایران صادرکرد .درشرایط کنونی مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی و مبلمان از جمله نیازهای اساسی مردم سوریه و دارای اولویت است. این کالاها  قبلا از ترکیه وارد سوریه می شد اما به دلیل روابط سیاسی بین این 2 کشور واردات کالا در وضعیت مناسبی قرار ندارد. به همین دلیل ایران به عنوان کشور دوست و حامی ملت و دولت سوریه بهترین جایگزین  برای همکاری های اقتصادی خواهد بود.

مازن افزود: تجربه های گذشته تجار سوری در نمایشگاه های برگزار شده از توانمدی های صادراتی ایران، باعث شده تا دید روشنی نسبت به برگزاری این نمایشگاه در میان تجار به وجود بیاید اما؛ شرایط تحریم کار ما را کمی سخت تر کرده است.


در ادامه مجید تکبیری رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه توانمندی های  صادراتی ایران با اشاره به اینکه امنیت نسبی به سوریه بازگشته است، گفت: گزارش گمرک از صادرات ایران به سوریه در سال 1396 حاکی از آن است که ارزش صادراتی کالاهای ایران به سوریه روندی رو به افزایش داشته است و با توجه به سخنان سفیر سوریه در تهران، بر اساس موافقت‌ نامه‌های اقتصادی که تدوین شده، شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی ایران در اجرای پروژه‌های بزرگ بازسازی و اقتصادی سوریه، در اولویت قرار گرفته‌اند. با توجه به این موارد فعالان اقتصادی ایرانی هر چه زودتر باید وارد بازار سوریه شوند و از این فرصت مناسب برای صادرات کالا و خدمات به این کشور بهره ببرند.




 




 




 




 


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر