بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
رییس کمیته پارلمانی بخش بازارهای مالی روسیه گفت: نظام انتقال پیام های مالی روسیه موسوم به SPFS در حال یکپارچگی با رگولاتورهای مالی ایران و ترکیه است.
کد خبر : ۱۸۲۷۰۶
به گزارش بورس نیوز، «آناتولی آکساکوف» رییس کمیته پارلمانی روسیه در بخش بازارهای مالی گفت: نظام انتقال پیام های مالی روسیه موسوم به SPFS که جایگزین سوئیفت است، توسط بانک مرکزی این کشور توسعه یافته و اکنون محبوبتر از شبکه جهانی سوئیفت است. وی گفت: در حال حاضر روسیه با رگولاتورهای ایرانی، چینی و ترکیه ای برای یکپارچه سازی SPFS با نظام های پیام رسانی مالی این کشورهای وارد مذاکره شده است.

«آکساکوف» افزود: تعداد کاربران نظام انتقال پیام های مالی داخلی ما در حال حاضر بیشتر از تعداد کاربرانی است که از سوئیفت استفاده می کنند. اکنون مذاکراتی را با ایران، چین و ترکیه شروع کرده ایم؛ ضمن اینکه به دنبال اتصال نظام پیام رسانی مالی خود با چندین کشور دیگر هم هستیم. آنها باید به طور مناسب با یکدیگر در جهت پرهیز از هر مشکلی به دنبال استفاده از نظام های پیام رسان مالی داخلی کشورها، یکپارچه شوند.

رییس کمیته پارلمانی روسیه گفت: روسیه در حال حاضر مکانیزم همکاری با ایران را شروع کرده و احتمال تراکنش های مستقیم با شرکت های ایرانی وجود دارد. بر همین اساس، توسعه SPFS در سال ۲۰۱۴ میلادی در پاسخ به تهدید دولت آمریکا مبنی بر قطع دسترسی روسیه به سوئیفت شروع شد. اولین تراکنس در شبکه SPFS در دسامبر ۲۰۱۷ میلادی که شامل تراکنش با یک بنگاه اقتصادی غیربانکی بود، کلید خورد.

در اوایل ماه اکتبر هم «استیون منوچینی» وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که وزارتخانه او مذاکراتی را با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران به شبکه شروع کرده است. بر پایه این گزارش، در اواخر ماه اوت هم گروهی از سناتورهای آمریکایی از وزارت خزانه داری آمریکا خواستند که دسترسی موسسات مالی ایران به سوئیفت را قطع شود. آنها گفته بودند که اگر اتصال ایران به سوئیفت باقی بماند، حداکثر اعمال فشار از سوی دولت ترامپ علیه ایران موفقیت نخواهد داشت. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر