بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کارشناس انرژی گفت: ایتالیا همیشه روابط تجاری خوبی‌ با ایران داشته است، در سال 2017 میلادی نخستین شریک تجاری تهران در داخل اتحادیه اروپا بود و در حال حاضر ، اصلی ترین کشور اروپایی واردکننده نفت ایران است.
کد خبر : ۱۸۳۱۵۷
به گزارش بورس‌نیوز، آنالیسا پرتگلا اظهار کرد : ایتالیا همیشه روابط تجاری خوبی‌ با ایران داشته است، در سال 2017 میلادی نخستین شریک تجاری تهران در داخل اتحادیه اروپا بود و در حال حاضر ، اصلی ترین کشور اروپایی واردکننده نفت ایران است .

وی تصریح کرد: با تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران ، نخست در ماه آگوست و اکنون در 5 نوامبر، بسیاری از شرکت‌های ایتالیایی به خاطرعواقبی که می‌‌تواند دامنگیر آنها شوند از ورود به بازار ایران هراس دارند.

کارشناس مذکور تاکید کرد: این تحریم‌ها ، برای ایتالیا و برای قراردادهایی‌ به ارزش 20 میلیارد یورو که از سال 2016 با ایران امضا شده بودند و اکنون به حالت تعلیق درآمده‌ا‌ند ، فاجعه‌بار خواهند بود اگر قراردادها از دست بروند.

پرتگلا بیان کرد: در سال 2017 ، مبادلات تجاری بین ایتالیا و ایران ، نزدیک به پنج میلیارد یورو بودند زیرا ایتالیا سه میلیارد و 400 میلیون یورو کالای ایرانی وارد کرد که تقریبا همه از بخش پتروشیمی بودند و معادل یک میلیارد و 700 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرد .

وی گفت: تحریم‌های جدید دولت ترامپ همچنین به اقتصاد ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی که با تصمیم آمریکا هم‌عقیده نیستند، آسیب خواهد رساند .

پرتگلا درباره اینکه آمریکا هشت کشور از جمله ایتالیا را از تحریم علیه ایران معاف کرد، توضیح داد :ایتالیا به خاطر این تصمیم نفس راحتی‌ کشید اما این یک تصمیم موقتی است و امریکا خواهان آن است که ایتالیا واردات نفت از ایران را کاهش دهد.

به عقیده پرتگلا ، تصمیم آمریکا برای ایتالیا بسیار منفی‌ است ؛ به این خاطر که یک رابطه تجاری پرثمر با ایران را از دست می‌دهد.

پرتگلا یادآوری کرد که با امضای توافق هسته‌ای تاریخی در سال 2015 و پایان تحریم‌ها علیه ایران در سال 2016 ، ایتالیا از این فرصت برای پایه‌گذاری توافقات تجاری سودآور آینده، استفاده کرد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر