بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
رئیس پیشین سازمان توسعه و تجارت با بیان نکاتی در خصوص تجارت خارجی گفت: از نکات کلیدی مورد توجه در حوزه تجارت خارجی، میتوان به بحث نظام کنونی اقتصاد کشور اشاره کرد.
کد خبر : ۱۸۳۶۰۹

به گزارش بورس‌نیوز،مجتبی خسروتاج در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید گفت: آقای مودودی از داخل خانواده سازمان انتخاب شده و تسلط ویژه‌ای بر امور دارد،که امیدواریم با حضور ثمر بخش ایشان کاستی‌‌های موجود در سازمان به مرور جبران شود.

رئیس پیشین سازمان توسعه و تجارت با بیان نکاتی در خصوص تجارت خارجی اظهار کرد: از نکات کلیدی مورد توجه در حوزه تجارت خارجی، میتوان به بحث نظام کنونی اقتصاد کشور اشاره کرد که این سیستم چند نرخی ارز کنترل و نظارت بیشتری را طلب می کند. همچنین مدیریت بهینه واردات، استفاده درست از منابع صادراتی، دور زدن تحریم‌‌ها با استفاده از تجربیات فعالان حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری و ظرفیت سازی نیز به عنوان مهم‌ترین بخشها در صادرات کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، فتح‌اللهی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزاتی نیز ضمن قدردانی از مجتبی خسروتاج، وی را مدیری دلسوز، با اخلاق و مخلص توصیف کرد و گفت: این انتخاب با توجه به رویکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت به استفاده از ظرفیت‌‌های داخلی وزارتخانه برای تثبیت توان تخصصی نیروها و همچنین تجربیات آقای مودودی در سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: در شرایط جنگ اقتصادی امروز همه حوزه‌‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت باید خود را تجهیز کرده و آماده مقابله باشند اما در این میان نقش سازمان توسعه تجارت ایران بسیار متفاوت‌تر و پررنگ‌تر از دیگر بخش‌‌های وزارتخانه است چرا که در خط مقدم این جنگ قرار دارد و تصمیم‌گیری‌‌های این سازمان به صورت مستقیم بر تجارت خارجی کشور اثرگذار خواهد بود.

فتح‌اللهی با اشاره به اهمیت تقویت نقش رایزنان بازرگانی به عنوان اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمرکز بر تجارت با کشورهای همسایه را بر اساس فرموده مقام معظم رهبری از تکالیف ضروری وزارتخانه عنوان کرد و اظهار کرد: شفاف سازی سیاستگذاری‌ها، فعالیت‌‌ها و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتخاذ تصمیمات با بخش خصوصی مرتبط و تشکل‌ها از تکالیف این وزارتخانه است.

قبادی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی نیز مجتبی خسروتاج را مرد روزهای سخت و انسانی صادق توصیف کرد و با آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید، از 4 دهه خدمت خسروتاج در بخش‌‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت قدردانی کرد.

در ادامه، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تشکر از اعتماد مقام عالی وزارت انتصاب خود را ناشی از حمایت‌‌های خسروتاج عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه انسانی از مهم‌ترین داشته‌‌های سازمان توسعه تجارت ایران است، افزود: کاستی‌‌های درون سازمانی و برون سازمانی رصد شده و با کمک مدیران ارشد سازمان، اولویت بندی خواهد شد، تا نقشه راه سازمان توسعه تجارت برای اصلاح تمام امور به نحوی دنبال شود که نیازهای داخلی تامین شده و بازسازی برند سازمان صورت پذیرد.

مودودی اظهار کرد: تحریم‌‌ها بیش از هر چیز، تجارت خارجی کشور را هدف قرار داده اما در عین حال فرصت‌‌های بسیار خوبی همچون تعمیق "ساخت داخل"، گردشگری و توسعه صادرات غیر نفتی را نیز به وجود آورده که در کنار آن با تعریف مگاپروژه‌‌ها ظرفیت سازی برای صادرات می توانیم به بهترین نحو از این شرایط سود ببریم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: وظیفه امروز ما بازسازی چهره سازمان و تعریف دوباره رسالت سازمانی به جامعه پیرامونی و مخاطبین است و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این مسیر را کوتاهتر خواهد کرد.

وی در پایان سازمان را نیازمند بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند مدیران با سابقه و خدوم این حوزه که سابقه حضور در سازمان توسعه تجارت ایران را داشتند، دانست و گفت: ایشان با چراغ تجربیات خود آینده سازمان را نورافشانی میکنند تا با کمترین خطا و سریعترین گامها به مقصد برسیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی معاون اول رئیس جمهور انجام شد؛

عضو جدید شورای راهبردی برند ملی گردشگری

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:

فشار بیشتر بر روی تجارت خارجی ایران در سال آینده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

سهم 2میلیارد دلاری ایران از محصولات دانش‌بنیان

ارسال نظر