بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
با ثبات نسبی که در بازار دلار شکل میگیرد،عاملی که میتواند باعث تحرک بازار سرمایه شود، قیمت کامودیتی‌هاست که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.
کد خبر : ۱۸۳۷۲۳

به گزارش بورس‌نیوز، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: با ثبات بازار ارز، ریسک ناشی از تعییرات لحظه‌ای نرخ دلار که عامل منفی برای بازار سرمایه به شمار میرفت از بین خواهد رفت و به مرور قیمت سهام، خود را با نرخ دلار بازار آزاد که در محدوده ۱۲تا۱۳ هزارتومان است،هماهنگ می‌شود و بازار به ثبات و رشد نسبی خواهد رسید.

میثم رادپور در ادامه افزود: بطور کلی با جمع‌بندی شرایط موجود از افزایش نرخ فروش شرکت‌ها و به دنبال آن رکود حاکم بر فضای اقتصادی جامعه،به نظر میرسد رشد بعدی بازار با شیب ملایمتر و با ثبات بیشتری همراه خواهد بود.

وی گفت: با ثبات نسبی که در بازار دلار شکل میگیرد،عاملی که میتواند باعث تحرک بازار سرمایه شود، قیمت کامودیتی‌هاست که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

رادپور خاطرنشان کرد: آرامش روابط تجاری بین چین و آمریکا باعث خواهد شد که در بازار کامودیتی‌ها یک ثبات نسبی شکل گرفته و ریسک عدم ثبات قیمتی در آن‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: این آرامش بین روابط دو قطب اصلی اقتصادی جهان را میتوان ناشی از عدم تعیین تعرفه بین آن‌ها دانست که این خود میتواند باعث آرامش در روابط تجاری بین این دو کشور شده و به تبع باعث ثبات در وضعیت کامودیتی‌ها شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس:

برنامه‌های کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس:

نباید در بازار ارز التهاب ایجاد کرد

بازارهای جهانی ناامید از برقراری صلح تجاری میان چین و آمریکا

بازارهای آسیایی در نخستین ساعات معاملاتی امروز کاهشی شد

ارسال نظر