بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با بورس نیوز؛

دونرخی شدن بنزین قابل پیش بینی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو بابورس نیوز مطرح کرد: با توجه به اینکه نرخ تمام شده بنزین برای دولت بیشتر از نرخ فعلی بوده احتمال دو نرخی شدن این محصول وجود دارد هر چند که مسئولین دولتی اعلام کرده اند که این امر انجام نمی شود.
کد خبر : ۱۸۳۸۷۷
به گزارش بورس نیوز، سال 1386 اولین قدم برای هدفمند کردن مصرف سوخت در کشور از طریق سهمیه‌بندی و دو نرخی کردن بنزین و به‌کارگیری کارت سوخت، برداشته شد اقدامی که عمر آن حدود هشت سال بود و در خرداد 1394 با تک‌نرخی شدن بنزین کارت‌های سوخت در ظاهر ابقاء و دیگر شارژ نشدند اما زمستان سال گذشته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در باطن و به مرور زمان کارت‌های سوخت شخصی تقریبا حذف شدند و این محصول تک نرخی شد اما اعلام کرد طبق مصوبه مجلس استفاده از کارت سوخت برای متقاضیان سوخت‌گیری خودرو بار دیگر الزامی خواهد شد که براساس تجربه دوره گذشته به طور قطع می توان گفت که بازهم دو نرخی شدن بنزین و مشکلات ناشی از آن در راه است.

در این خصوص حسن بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس به بورس نیوز گفت: باتوجه به ورود دوباره کارت سوخت ممکن است که قیمت بنزین دوباره دو نرخی شود.

ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ تمام شده بنزین برای دولت بیشتر از نرخ فعلی بوده احتمال دو نرخی شدن این محصول وجود دارد هر چند که مسئولین دولتی اعلام کرده اند که این امر انجام نمی شود.

وی با تاکید براینکه دونرخی شدن بنزین قابل پیش بینی است، افزود: دولت اعلام کرده که در شرایط فعلی و حداقل تا پایان سال این اتفاق نخواهد افتاد ولی قطعا احتمال دو نرخی شدن بنزین وجود دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی:

افزایش نرخ بنزین به معنای گرانی دیگر خدمات نیست

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اطلاعیه داد

فعال بودن ۴ رقم آخر کد ملی رمز کارت سوخت

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مطرح کرد:

پایش کیفیت سوخت توزیعی تهران از انبار تا جایگاه

ارسال نظر