بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت عرضه پترورشیمی نوری نقدینگی زیادی از بازار خارج می‌شود بنابراین سهام این شرکت نباید در شرایط فعلی عرضه شود مگر اینکه بازار در شرایط حمایتی قرار گیرد.
کد خبر : ۱۸۴۱۷۵

سهام پتروشیمی نوری باید به شرط حمایتی شدن بازار عرضه شود/ نوسانات قیمت نفت عامل ضرر سرمایه گذاران خرد و حقیقی

کمال خانزاده مدیر عامل کارگزاری رضوی در گفت و با بورس نیوز گفت: به طور کلی عرضه اولیه هر سهمی در شرایط فعلی بازار به دلیل وجود جریان خروج نقدینگی موجب بدتر شدن شرایط بازار می شود زیرا عرضه اولیه موجب افزایش میزان فروش دیگر سهم ها خواهد شد.

وی با اشاره به عرضه اولیه سهام «کگهر» در هفته اخیر نیز افزود: به دلیل اینکه این سهم ارزشمند بود و با قیمت مناسبی عرضه شد مورد استقبال خریداران قرار گرفت.

خانزاده با بیان اینکه در شرایط فعلی اگر عرضه اولیه انجام شود با اسقبال مواجه می‌شد، افزود: اما به طورکلی این امر موجب افزایش فروش دیگر سهم ها خواهد شد که در شرایط فعلی اثرات منفی برای بازار به همراه خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در صورت عرضه پترورشیمی نوری نقدینگی زیادی از بازار خارج می شود، افزود: بنابراین سهام این شرکت نباید در شرایط فعلی عرضه شود مگر اینکه بازار در شرایط حمایتی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید شفافیت بیشتری درخصوص شرکت هایی که در هفته های اخیر روند نزولی را در پیش گرفتند انجام شود،افزود: وضعیت آینده این شرکت ها و قیمت جهانی نفت نیز باید مشخص شود زیرا عدم شفافیت و اطلاع رسانی موجبات ریزش حدود 40 درصدی سهم های بنیادین را فراهم کرده که به تبع آن شاهد خروج نقدینگی از بازار هستیم.

خانزاده با اشاره به اینکه بازار مجددا در شرایط رکود قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: پس از 13 آبان به دلیل کاهش قیمت های جهانی نفت بازارها ریزش بیشتری را تجربه کردند .

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه گزارش های ماهانه شرکت ها نشان دهنده وضعیت مطلوب آن ها است، گفت: اما انتشار این گزارش ها باعث ریزش شاخص شده زیرا سهامداران و سرمایه گذاران از آینده فروش محصولات خود در تحریم ها و نیز کاهش قیمت نفت نگران هستند.

وی با بیان اینکه سازمان بورس، شرکت بورس و فرابورس باید شفافیت بیشتری برای شرکت ها را در نظر بگیرند،افزود: براساس تحلیل های مختلف می توان گفت که سرمایه گذاران در این شرایط نباید سهم های بنیادی خود را بفرشند.

خانزاده با تاکید براینکه بیشتر شرکت ها گزارش های خوبی را ارائه داده اند، گفت: اما عدم شفافیت و اطلاع رسانی دقیق از فروش در دوره تحریم و نوسانات قیمت نفت موجبات ضرر به سرمایه گذاران خرد و حقیقی را در کوتاه مدت فراهم کردند.

وی افزود: اگر هدف سازمان بورس یا نهادهای حاکمیتی ورود نقدینگی به بورس بوده پس باید اطلاع رسانی لازم در زمینه شفافیت، قیمت نفت و وضعیت فروش شرکت ها انجام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر