بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

قرار نیست در بودجه سال آینده دلار 8هزار تومان باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا جایی که می‌دانم قرار نیست در بودجه سال آینده دلار 8هزار تومان باشد و براساس اطلاعاتی که دارم قرار است که نرخ دلار را 5 هزار و 200 تومان ببندند، میزان فروش نفت را یک میلیون و 200 بشکه در روز در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر : ۱۸۴۲۸۹

به گزارش بورس نیوز، معصومه آقاپور علیشاهی، در خصوص لایحه بودجه سال 98 اظهار کرد: تا جایی که می‌دانم قرار نیست در بودجه سال آینده دلار 8هزار تومان باشد و براساس اطلاعاتی که دارم قرار است که نرخ دلار را 5 هزار و 200 تومان ببندند، میزان فروش نفت را یک میلیون و 200 بشکه در روز در نظر گرفته می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص هر بشکه نفت را 60 دلار برآورد کرده‌اند، بیان کرد: این میزان محقق نمی‌شود باید این نرخ تغییر پیدا کند، این میزان تامین نمی‌شود، نظر شخصی بنده این است که نمی‌تواند هر بشکه نفت را 60 دلار بفروش رساند و نباید بودجه سال 98 را خوشبینانه تدوین کرد.

برای بودجه باید سناریوی بدبینانه در نظر گرفت

نماینده مردم شبستر در خانه ملت گفت: بودجه سال 98 را باید کاملا واقعی، شفاف و باتوجه به شرایطی در پیش داریم باید برای بودجه سناریوی بدبینانه بنویسیم تا براساس آن هزینه‌ها هماهنگ کنیم که اگر بودجه محقق نشد به کسری بودجه اضافه نشود.

وی ادامه داد: فاجعه این است که بودجه‌ها را خوشبینانه می‌نویسیم در حالی که محقق نمی‌شود، در واقع هزینه‌ها اتفاق می‌افتاد اما درآمدها محقق نمی‌شودو هر سال با کسری بودجه مواجه هستیم و تلنبار این کسری‌ها باعث تورم افسارگسیخته در جامعه می‌شود.

افزایش درآمدهای مالیاتی خودزنی اقتصادی است

آقاپورعلیشاهی در ادامه با اشاره به شرایط اوراق مشارکت در بودجه سال 98، بیان کرد: در شرایط فعلی برای سال‌های 98 و 99 دولت نباید هیچگونه اوراقی را نباید منتشر کنیم، همین اوراقی که الان داریم برای شهریو 99 است، حداقل برای دولت بعدی نباید اجازه بدهی بدهیم، نهایت آن شهریور 99 باشد، دولت خودش تعهد بدهی‌های خودش را داشته باشد.

این نماینده مجلس در خصوص کاهش وابستگی به درآمد نفتی و درآمد مالیاتی را افزایش دهد، اظهار کرد: به نظر من افزایش مالیات در واقع سوراخ کردن کشتی اقتصادی است، در شرایط فشارآوردن به بنگاه‌های اقتصادی و افزایش مالیات در واقع خودزنی اقتصادی در داخل کشور است.

وی با تاکید براینکه دولت باید جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرد اما فشار به بخش مالیاتی کشور خودزنی اقتصادی است، گفت: در شرایط فعلی با توجه به مسائلی که رخ داده است و کاهش ارزش پولی را شاهد بوده‌ایم، می‌تواند فرصتی باشد برای افزایش صادرات غیرنفتی تا از بازار 15 کشور همسایه استفاده کنیم.

بنگاه‌های کوچک و متوسط با پایان آذر ورشکسته می‌شوند

آقاپورعلیشاهی بیان کرد: ایجاد پل‌هایی برای صادرات غیرنفتی به سایر کشورها نیز می‌تواند باعث افزایش درآمد کشور شود، پتانسیلی که درباره کشورهای اوراسیا وجود دارد باعث می‌شود قسمتی ازکالاهای مان را با برند سایر کشورها به دنیا عرضه کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید بازار داخلی را نیز به دست آورد، گفت: با افزایش نرخ دلار، برندها به شدت گران می‌شود، این در حالی است که تقاضا از بین نمی‌رود بنابراین می‌توانیم با افزایش کیفیت، کالاهای داخلی را جایگزین برندها کنیم، این امکانپذیر نیست جز با حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، اگر به داد بنگاه‌ها کوچک و متوسط نرسیم آنها از پایان آذر به صورت دومینویی ورشکست می‌شوند.

پیمان‌سپاری ارزی تیشه به ریشه تولید است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیمان‌سپاری ارزی تیشه به ریشه تولید است، بیان کرد: ماده 13 و 16 قانون مقررات واردات و صادرات باید اصلاح شوند، پیمان‌سازی ارزی در شرایط فعلی، ریشه به تیشه تولیدکننده می‌زند، این دو ماده یا باید حذف شود یا باید اصلاح شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در 11ماهه سال جاری صورت گرفت؛

40میلیارد دلار صاردات غیرنفتی ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

27 میلیارد دلار سهم دولت از درآمدهای نفتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:

تامین مواد اولیه، مشکل صادرات

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:

کاهش نرخ دلار و بی تاثیر بودن آن بر قیمت خودرو

ارسال نظر